لینک های دسترسی

Breaking News

تفنگچهٔ ناپلیون؛ سلاحی که آخرین گلوله را بر خود امپراتور شلیک نکرد به حراج گذاشته شد


تفنگچهٔ تاریخی ناپلیون بناپارت، امپراتور فرانسه
تفنگچهٔ تاریخی ناپلیون بناپارت، امپراتور فرانسه

تفنگچه‌ای که ناپلیون بناپارت، امپراتور فرانسه، زمانی قصد داشت با آن خودکشی کند، روز یکشنبه، ۳۰ جون در حراج گذاشته شد و پیش‌بینی شده است که این سلاح به قیمت ۱.۵ میلیون یورو (۱.۷ میلیون دالر) فروخته شود.

گفته شده است که دو تفنگچه که با تصاویری از ناپلیون با طلا و نقره تزیین شده است، در سال ۱۸۱۴ زمانی که نیروهای خارجی ارتش ناپلیون را شکست دادند و پاریس را تصرف کردند، در اختیار او بود.

به گفته ژان پیر اوسان، مسوول حراج‌خانه‌ای که این تفنگچه‌ها را به حراج گذاشته است، ناپلیون که از شکست عمیقاً افسرده شده بود، قصد داشت با این تفنگچه خودکشی کند. با این حال، یکی از افسرانش مرمی ها را از آنها خارج کرده بود.

آقای اوسان گفت: "ناپلیون به جای آن زهر خورد، اما آن را بالا آورد و زنده ماند. او بعداً این تفنگچه‌ها را به عنوان نشانه قدردانی از وفاداری به آن افسر اهدا کرد."

یادگارهای ناپلیون در بین کلکسیونرها بسیار ارزشمند استند. کلاه او در ماه نومبر سال گذشته به قیمت ۱.۹ میلیون یورو فروخته شد.

ناپلیون پس از برکناری از قدرت، تبعید به جزیره البا در سواحل ایتالیا را انتخاب کرد. با این حال، او پس از بازگشت به فرانسه، در نبرد واترلو در سال ۱۸۱۵ توسط انگلیس‌ها شکست خورد و شش سال بعد در تبعید در جزیره سنت هلن درگذشت.

گروه

XS
SM
MD
LG