لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه از شهروندان خود خواست هر چه زود‌تر ایران را ترک کنند


این تقاضای فرانسه سه روز پس از آن بیان شد که اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی گروه حماس، در تهران، پایتخت ایران، کشته شد
این تقاضای فرانسه سه روز پس از آن بیان شد که اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی گروه حماس، در تهران، پایتخت ایران، کشته شد

حکومت فرانسه روز جمعه دوم آگست (۱۲ اسد) از شهروندان خود که از ایران بازدید می‌کنند خواست تا به صورت فوری آن کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه فرانسه گفته است که به دلیل افزایش خطر تشدید جنگ نظامی در منطقه،‌ ازشهروندان فرانسوی که هنوز هم در ایران هستند، خواسته می‌شود تا به اسرع وقت، آن کشور را ترک کنند.

این تقاضای فرانسه سه روز پس از آن بیان شد که اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی گروه حماس، در تهران، پایتخت ایران، کشته شد. کشته شدن هنیه، سبب افزایش تنش‌ها و جنگ در منطقه شده است.

ایران و گروه‌‌های نیابتی آن، حماس و حزب‌الله لبنان ادعا می‌کنند که هنیه در حملۀ اسراییل بر محل اقامت وی در شمال تهران کشته شده است، اما اسراییل تا اکنون دست داشتن در این رویداد را تایید یا رد نکرده است.

اما اسراییل مسوولیت فواد شکر، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان را بر عهده گرفته است. فواد شکر در حمله هوایی اسراییل در حومه بیروت، پایتخت لبنان، کشته شد.

در عین حال،‌صد‌ها نفر روز جمعه در مراسم تشییع جنازه اسماعیل هنیه، در قطر اشتراک کردند.

کشته شدن اسماعیل هنیه تقریباََ ۱۰ ماه پس از حمله هفتم اکتوبر گروه حماس بر جنوب اسراییل صورت گرفت، حمله که به گفته اسراییل، کم و بیش ۱۲۰۰ نفر کشته بر جا گذاشت. علاوه بر آن، تندروان حماس ۲۵۰ نفر را گروگاه گرفتند.

این حمله سبب شد که اسراییل در یک اقدام تلافی‌جویانه، عملیات گسترده را در نوار غزه آغاز کند. این عملیات نظامی در کنار تلفات سنگین، بخش اعظم نوار غزه را به خاک یکسان کرده است.

وزارت صحت نوار غزه که در کنترول حماس قرار دارد، بدون تفکیک نظامیان از غیرنظامیان گفته است که از آغاز عملیات تهاجمی اسراییل بر غزه، بیش از ۳۹ هزار ۳۶۰ فلسطینی کشته و بیش از ۹۰هزار ۹۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG