لینک های دسترسی

Breaking News

جشن 'تولد دوباره' به مناسبت ختم دورهٔ درمانی ترک اعتیاد


جشن به مناسبت ترک اعتیاد
جشن به مناسبت ترک اعتیاد

یک مرکز خصوصی ترک اعتیاد در ولایت بلخ برای معتادانی که از یک سال به اینسو پس از تکمیل دورهٔ درمانی، مواد مخدر را ترک کرده اند،‌ جشن "تولد دوباره" برای ادغام به جامعه را برگزار کردند.

عبدالله ارزگانی، مسوول این مرکز ترک اعتیاد گفت که آنان برای پنج معتادی که یک سال پیش در این مرکز درمان شده و دوباره به استعمال مواد تلاش نکرده، جشن گرفته‌اند. او هدف از راه اندازی این برنامه را تشویق معتادانی خواند که اکنون در مرکز ترک اعتیاد زیر درمان قرار داند.

آقای ارزگانی افزود: "ما امشب برای پنج نفر از افرادی که شش ماه قبل این مرکز را پس از درمان ترک کردند و در این مدت دوباره به استعمال مواد مخدر رو نیاوردند، جشن گرفتیم. مثل که برای کودکان ما جشن تولد می‌گیریم، این افراد هم تولد دوباره دارند."

او خطاب به سایر معتادان گفت که حضور این افراد نشان می دهد که ترک اعتیاد کار دشوار نیست.

عارف یکی از افرادی است که یک سال پیش به کمک این مرکز مواد مخدر را ترک کرد. او به صدای امریکا گفت که در دوره اعتیاد او از نگاه مادی و معنوی فقیر شده بود، اما اکنون دوباره به عنوان یک فرد سالم در خانواده و جامعه جایگاه خود را دریافته است.

عارف افزود: "تمام خوشی‌ها و نعماتی که خداوند داده بود در زمان اعتیاد از دست داده بودم. همه چیز را با مصرف مواد مخدر به بازی گرفته بودم. حالا خدا را سپاسگزارم که پاک شده ام."

این در حالی‌ است که مسوولان صحت روانی در ولایت بلخ برگشت دوباره افراد به استعمال مواد مخدر را یکی از چالش های جدی فرا راه تلاش‌ها برای درمان معتادان می خوانند.

جاوید احمدی، متخصص صحت روانی در ولایت بلخ به صدای امریکا گفت: "متاسفانه که واقعات ابتلای دوباره [به اعتیاد] بسیار بلند است. آمار‌ها در حدود۸۰ درصد را نشان می‌دهد. مسایلی از قبیل بیکاری، مشکلات اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی نقش مهمی دارد."

در میان این شش تن کسانی نیز هستند که بیش از ده سال مواد مخدر استعمال کرده اند؛ اما با سپری کردن یک دوره درمانی ۴۵ روزه توانسته اند، مواد مخدر را ترک کنند.

XS
SM
MD
LG