لینک های دسترسی

Breaking News

پس از تهدید ترمپ، سارنوالان خواستار صدور حکم حفاظتی از محکمه شدند


آرشیف
آرشیف

سارنوالان فدرال از یک قاضی ایالات متحده خواسته ‌اند تا حکم حفاظتی صادر کند که میزان اطلاعاتی را که دونالد ترمپ، رییس‌ جمهور سابق می‌تواند درباره آخرین اتهامات با مردم به اشتراک بگذارد، محدود کند.

جیک اسمیت، سارنوال وزارت عدلیه که به دو قضیه علیه ترمپ رسیدگی می‌کند، روز جمعه از محکمه خواست تا دستوری صادر کند که بر اساس آن رییس جمهور سابق اجازه نیابد در مورد جزییات شواهد این قضیه افشاگری کند.

طبق درخواست اسمیت، قاضی تانیا چتکان روز شنبه به تیم حقوقی ترمپ دستور داد و از آنها خواست تا ساعت پنج بعد از ظهر روز دوشنبه هفتم اگست به درخواست حکومت پاسخ دهند.

با وجود اینکه قاضی به ترمپ دستور داد جزییات قضیه را با کسی که ممکن است به عنوان شاهد در این در آن فراخوانده شود، در میان نگذارد، ترمپ این دستور را نادیده گرفت.

ترمپ در شبکه اجتماعی خود (Truth Social) هشدار داد: "اگر شما دنبال من بیایید، من هم دنبال شما خواهم آمد."

سارنوال وزارت عدلیه در دادخواست خود به محکمه، تهدید ترمپ را یادآوری کرده و همچنین گفته است که رییس جمهور پیشین ایالات متحده به همه کسانی که با دوسیه‌های جنایی علیه او مرتبط اند، حمله کرده است.

سارنوالان در دادخواست خود گفته اند که صدور چنین دستور حفاظتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا متهم (دونالد ترامپ) قبلاً در شبکه‌های اجتماعی اظهاراتی را در مورد قضات، شاهدان، وکلای مدافع و سایر افرادی که با مسایل حقوقی علیه او مرتبط استند، بیان کرده است.

اما تیم ستاد انتخاباتی ترمپ از این اظهارات دفاع کرد و روز شنبه اعلام کرد که این گونه اظهار نظرها "اظهارات سیاسی" است.

قاضی موکسیلا اوپادهیایا نیز پنجشنبه گذشته هنگام شنیدن اتهامات ترمپ در محکمۀ واشنگتن، نسبت به تهدید شاهدان و ایجاد مانع در اجرای عدالت هشدار داده بود.

بر اساس معلومات رسانه‌های امریکایی، قاضی اوپادهیایا به ترمپ گفته است: "می‌دانم که شما سعی کردید بر روی عدالت تاثیر بگذارید، شاهد و هر کسی که اطلاعاتی در مورد قضیهٔ شما دارد، به رشوه‌دادن و تهدیدکردن تلاش کردید و یا تهدید به انتقام از هر کسی که در این قضیه اطلاعاتی را با سارنوالان به اشتراک بگذارد، جرم است."

سارنوالان اعلام کرده اند که آماده اند مقدار زیادی از مدارک و شواهد را به تیم حقوقی ترمپ بسپارند که بیشتر آنها معلومات حساس و محرم است و همچنین ابراز نگرانی کرده اند که ترمپ اسناد به دست‌آمده از گفتگوهای هیات منصفه را به گونۀ علنی نشر کند، بر شاهدان تاثیر "آسیب‌رسان" خواهد داشت.

اما تیم انتخاباتی ترمپ گفته است که اشاره وی به مخالفین سیاسی بوده است.

گروه

XS
SM
MD
LG