لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ خواستار تاخیر روند محاکمه‌اش شد


دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، روز سه شنبه ۱۱ جولای (۲۰ سرطان) از یک قاضی فدرال خواست تا محاکمه در مورد ۳۷ اتهام رسمی را به تعویق بیندازد.

هیات منصفه ماه گذشته ترمپ را به طور رسمی متهم کرد که پس از پایان دوره ریاست جمهوری، اسناد طبقه‌بندی شده را به طور غیرقانونی به اقامتگاه شخصی خود برده و با یکی از مشاورانش دسیسه کرده بود تا به سارنوالان حکومتی اجازه داده شود که این اسناد را به دست بیاورند.

ابتدا قرار بود محاکمه در اگست امسال آغاز شود، اما سارنوالان از قاضی خواستند که این روند را تا دسمبر به تعویق بیندازد تا به هر دو طرف زمان کافی برای آماده شدن بدهد.

اما ترمپ و والتا نات، مشاور نزدیکش، که شش اتهام در این پرونده دارند، گفتند که تاریخ پیشنهادی حکومت "دور از واقعیت" است و زمان کافی برای آماده شدن در اختیار آنها قرار نخواهد گرفت.

یکی از وکلای مدافع رییس جمهور پیشین ایالات متحده درباره این تاخیر گفت: "محکمه باید دستور رسیدگی فعلی را پس بگیرد و تاریخ جدیدی را در نظر بگیرد زیرا تاخیر هم مناسب و هم ضروری است".

جک اسمیت، بازرس ویژهٔ منصوب از سوی وزارت عدلیهٔ ایالات متحده برای این پرونده، هنوز در مورد درخواست ترمپ چیزی نگفته است.

علاوه بر این پرونده، اسمیت در مورد شورش حامیان ترمپ نیز تحقیق می‌کند. طرفداران ترمپ به تاریخ ششم جنوری ۲۰۲۱ در حالی که اعضای کانگرس ایالات متحده در حال تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری بودند، بر محل کانگرس حمله کردند.

همچنان وکیل مدافع ترمپ گفت که تاریخ پیشنهادی وزارت عدلیه هم‌زمان با مبارزات انتخابات ریاست جمهوری است. او همچنان گفت که اسناد زیادی وجود دارد که باید قبل از محاکمه، مورد رسیدگی قرار گیرد.

تقریباً یک سال پیش، بازرسان فدرال حدود ۱۳هزار سند را از اقامتگاه ترمپ در فلوریدا به دست آوردند. بر بیش از ۱۰۰ سند "محرم" نوشته شده بود. یک وکیل ترمپ گفت که تمام اسناد طبقه‌بندی شده به دولت بازگردانده شده است.

دونالد ترمپ قبلاً گفته بود که در زمان تصدی ریاست جمهوری‌اش، همۀ این اسناد را از حالت محرم خارج کرده بود، اما مدرکی در مورد ادعای خود ارایه نکرد و وکیل مدافع او نمی‌توانست در محکمه درباره آن استدلال کند.

دونالد ترمپ اولین رییس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا است که دو بار با اتهامات جنایی روبرو شده است.

XS
SM
MD
LG