لینک های دسترسی

Breaking News

مهاجمان مسلح بر یک مرکز نظامی در ایالت خیبر پختونخوا پاکستان حمله کردند


منابع محلی گفته اند که مهاجمان مسلح حوالی ساعت ۴:۰۰ صبح به وقت محل به این مرکز نظامی حمله کرده و برای چندین ساعت به درگیری با نظامیان پاکستانی پرداخته اند.
منابع محلی گفته اند که مهاجمان مسلح حوالی ساعت ۴:۰۰ صبح به وقت محل به این مرکز نظامی حمله کرده و برای چندین ساعت به درگیری با نظامیان پاکستانی پرداخته اند.

منابع محلی گفته اند که شماری از مهاجمان مسلح صبح روز جمعه ششم سپتمبر (۱۶ سنبله) بر یک مرکز نظامی در مومند از مربوطات ایالت خیبرپختونخوا حمله کرده‌اند.

شاهدان عینی گفته اند که صدای شلیک سلاح‌های سبک و سنگین میان دو طرف را شنیده‌اند. به گفتۀ آنان در محل رویداد آتش‌سوزی نستباً بزرگ رخ‌داده و دود غلیظ به فضا بلند شده است.

منابع محلی به بخش دیوۀ صدای امریکا گفته اند که مهاجمان مسلح حوالی ساعت ۴:۰۰ صبح به وقت محل به این مرکز نظامی حمله کرده و برای چندین ساعت به درگیری با نظامیان پاکستانی پرداخته اند.

به گفتۀ این منانع، در حمله بر این مرکز نظامی، چهار مهاجم حضور داشتند که سه نفر آنان واسکت انتحاری بر تن داشتته‌اند. بر اساس معلومات آنان، مهاجمان پس از چندین ساعت درگیری توسط نظامیان پاکستانی از پا درآمدند.

تا کنون از تلفات برخاسته از این حملۀ مهاجمان معلوماتی در دست نیست و مقام‌های پاکستانی از ارایۀ معلومات در این مورد خودداری کرده‌اند.

بر بنیاد گزارش‌ها مسوولیت این حمله را تحریک طالبان پاکستانی "تی‎تی‌پی" به عهده گرفته است.

مقام‌های پاکستانی همواره مدعی شدند که جنگجویان تحریک طالبان پاکستانی حملات خود را علیه این کشور از افغانستان سازماندهی می‌کنند.

در تازه‌ترین مورد، ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجۀ این کشور در واکنش به اظهارات اخیر فصیح‌الدین فطرت، لوی درستیز طالبان مبنی بر این‌که هیچ‌کسی موجودیت پناه‌گاه تی‌تی‌پی در خاک افغانستان را ثابت کرده نمی‌تواند، به خبرنگاران گفت که گزارش‌های سازمان ملل متحد حضور تحریک طالبان پاکستانی این کشور را تایید کرده است.

به گفتۀ بلوچ، موضع پاکستان دربارۀ گروه‌های تروریستی در افغانستان واضح و روشن است. او افزود: "ما در مواقع مختلف، شواهدی از فعالیت این گروه‌های تروریستی که در داخل افغانستان مخفیگاه‌ها و پناهگاه‌ها دارند، ارایه کرده‌ایم."

سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان تاکید کرد که استفاده گروه‌های تروریستی از افغانستان علیه کشورهای همسایۀ آن، تنها نگرانی آنان نیست.

پیش از این، لوی درستیز وزارت دفاع حکومت طالبان در واکنش اظهارات مقام‌های پاکستانی مبنی بر حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان، گفته بود که تحریک طالبان پاکستانی در این کشور حضور ندارد و هیچ‌کسی نمی‌تواند این ادعا را ثابت کند.

فصیح‌الدین فطرت، لوی درستیز وزارت دفاع حکومت طالبان همچنان گفته بود که ادعای حضور تحریک طالبان پاکستانی بارها از سوی اسلام‌آباد مطرح شده، اما تا حال پاکستان این ادعا را ثابت نکرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG