لینک های دسترسی

Breaking News

دگرمن اردوی پاکستان در اسارت تندروان خواهان رهایی‌اش شد 


تندروان در شمال‌غرب پاکستان روز پنجشنبه ۲۹ اگست (هشتم سنبله) ویدیویی را نشر کردند که در آن یک دگرمن اردوی پاکستان و برادراش که یک افسر ملکی بلند‌پایهٔ امنیتی است، از مقامات این کشور می‌خواهند تا در رهایی شان از قید تندروان کمک کنند.

افراد مسلح شام چهارشنبه این دگرمن اردو را همراه با دو برادر و یک برادرزاده‌اش زمانی اختطاف کردند که آنان در مراسم جنازهٔ پدرشان در دیرهٔ اسماعیل خان شرکت کرده بودند.

تحریک طالبان پاکستانی مسوولیت اختطاف این افراد را برعهده گرفته است.

خالد امیر، دگرمن اردوی پاکستان، دراین ویدیوی ۳۵ ثانیه‌ای گفته است: "ما مصوون و خوب هستیم و در بند طالبان در یک ساحهٔ قرار داریم که حکومت پاکستان بر آن کنترول ندارد."

امیر بدون ارایه جزییات بیشترگفته است که از حکومت و مقامات بلندپایه می‌خواهد تا فوراً خواست‌های طالبان را برای رهایی آن بپذیرند.

اما طالبان پاکستانی تا اکنون به گونهٔ علنی خواست‌های شان را اعلام نکرده اند.

برادر وی، آصف امیر که معاون کمیشنر پولیس است، اظهارات مشابه داشته و از اقارب‌شان خواسته تا بر مقامات فشار وارد کنند تا برای رهایی آنان دست به کار شوند.

مقامات محلی به شرط افشا نشدن نام‌های شان هویت اختطاف شدگان و صحت ویدیو را به صدای امریکا تایید کردند.

از سرنوشت دو فرد اختطاف شدهٔ دیگر تا حال خبری در دست نیست، اما منابع طالبان پاکستانی ادعا کرده اند که ویدیوی اسیران غیرنظامی را به دلیل این که با اردو و ادارات امنیتی وابسته نیستند، نشر نمی‌کنند.

طالبان پاکستانی در این اواخر حملات شان را در این کشور افزایش داده اند.

شهباز شریف، صدراعظم پاکستان، بار دیگر مدعی شد که تحریک طالبان پاکستان حملات را علیه این کشور از افغانستان سازماندهی می‌کند.

اما لوی درستیز اردوی حکومت طالبان در واکنش به سخنان تازۀ شهباز شریف گفت که تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان حضور ندارد و هیچ‌کسی نمی‌تواند این ادعا را ثابت کند.

بر اساس گزارش روزنامه دان پاکستان، شریف هنگام صحبت در مودر حملات اخیر تندروان در بلوچستان در جلسۀ کابینه گفته است: "طراحی حملات مسلحانه تحریک طالبان پاکستان از افغانستان دیگر یک راز نیست."

صدراعظم پاکستان همچنان گفته است که پاکستان نگرانی‌های خود را به حکومت طالبان اطلاع داده است.

اما فصیح‌الدین فطرت در برنامه حسابدهی به ملت در کابل گفت که ادعای حضور تحریک طالبان پاکستانی بارها از سوی اسلام‌آباد مطرح شده، اما تا حال پاکستان نتوانسته است این ادعا را ثابت کند.

گروه

XS
SM
MD
LG