لینک های دسترسی

Breaking News

محبوبیت جو بایدن در امریکا افزایش یافته است - نظرپرسی


نتایج یک نظرپرسی تازه نشان می‌دهد که محبوبیت جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده از پایین تر سطح خود در تابستان امسال به میزان قابل ملاحظه‌ای بهبود یافته است. اما نگرانی‌ در مورد مدیریت اقتصاد هنوز پابرجاست.

این نظرپرسی تازه که به گونه مشترک توسط خبرگزاری اسوشیتدپرس و مرکز ملی تحقیقات نظریات (NORC) انجام شده است نشان می‌دهد که حمایت از آقای بایدن از ۳۶ درصد در ماه جولای به ۴۵ در صد بهبود یافته است.

تحلیلگران می‌گویند که ممکن این بهبود تا حد زیادی به دلیل افزایش حمایت دموکرات‌ها از آقای بایدن به خاطر انتخابات میان دوره‌ای باشد.

براساس این نظرپرسی، نگرش منفی نسبت به رییس جمهور بایدن کاهش نیافته و ۵۳ درصد بزرگسالان امریکایی او را تایید نمی‌کنند.

نظرپرسی نشان می‌دهد که تنها ۳۸ درصد امریکایی‌ها رهبری اقتصادی آقای بایدن را تایید می‌کنند. این در حالی است که کشور با تورم کم‌پیشینه مواجه است و جمهوری‌خواهان تلاش می‌کنند تا تامین مالی خانواده را محور رای گیری در انتخابات قرار دهند.

با این حال، این نظرسنجی نشان می‌دهد که بایدن و هم حزبی‌های دموکرات‌ وی با ایجاد علاقه در میان رای‌دهندگان و اولویت دادن به حضور در کارزارهای انتخاباتی، محبوبیت بیشتری به دست می‌آورند.

بتی بوگاچ، ۷۴ ساله از شهر پورتلند ایالت اوریگن می‌گوید: "من باور ندارم که او بهترین فرد برای این کار [ریاست جمهوری] است. او بهترین فرد از بین افرادی بود که باید انتخاب می‌کردیم. او با ثبات بود و من احساس می‌کنم که رییس جمهور ترمپ اصلاً ثبات نداشت."

با افزایش تورم و پس از حمله روسیه به اوکراین، میزان محبوبیت بایدن در ماه‌های می، جون و جولای از ۴۰ در صد فراتر نرفت.

سطح محبوبیت رییس جمهور اکنون مشابه سه ماه اول سال بوده، اما او همچنان از سطح بلند محبوبیت که در اوایل دورهٔ ریاست جمهوری برخوردار بود، نیست. میانگین محبوبیت او براساس نظر پرسی مرکز ملی تحقیقات نظریات (NORC) در شش ماه اول دورهٔ ریاست جمهوری‌اش ۶۰ در صد بود.

افزایش اخیر محبوبیت بایدن احتمالاً نتیجهٔ حمایت مجدد دموکرات‌ها باشد. اکنون ۷۸ درصد از دموکرات‌ها عملکرد شغل‌یابی و ۶۶ درصد عملکرد اقتصادی آقای بایدن را تایید می‌کنند در حالیکه این رقم در ماه جولای به ترتیب ۶۵ و ۵۴ درصد بود.

جمهوری خواهان مانند گذشته نسبت به بایدن احساس منفی دارند. از هر ۱۰ جمهوری‌خواه، تنها یک نفر از رییس‌جمهور به طور کلی یا از عملکرد اقتصادی او خشنود است.

کریستین یانوزی، ۵۰ ساله و حامی حزب جمهوریخواه تردید دارد که بایدن ۷۹ ساله ظرفیت رهبری را داشته باشد. او گفت: "فکر نمی‌کنم او از نظر ذهنی، کاملاً از همه چیزهایی که اتفاق می‌افتد، آگاه باشد. وضعیت اقتصاد بسیار ضعیف است و من به سختی می‌توانم باور کنم که نرخ بیکاری به همان اندازه که می‌گویند، پایین است."

بر اساس یافته های این نظر سنجی، تنها ۲۹ درصد از بزرگسالان ایالات متحده می‌گویند که اقتصاد در وضعیت خوبی است، در حالی که ۷۱ درصد وضعیت اقتصادی را ضعیف توصیف می‌کنند. این ارقام در ماه جون، ۲۰ و ۷۹ درصد بود.

حمایت دموکرات‌ها از بایدن اکنون نسبت به ماه جون بیشتر شده -۴۶ درصد در مقابل ۳۱ درصد – در حالیکه نظریات جمهوری‌خواهان تا حد زیادی منفی هستند و تنها ۱۰ درصد وضعیت کنونی را خوب توصیف می‌کنند.

اکثر رای دهندگان در امریکا طرفدار حزب مشخص اند و فقط به نمایندهٔ حزب دموکرات یا جمهوری‌خواه رای می‌دهند.

در حال حاضر حدود یک چهارم (۲۷ در صد) امریکایی‌ها می‌گویند که همه چیز در این کشور در جهت درست پیش می رود، درحالیکه ۷۲ درصد می‌گویند که همه چیز در جهت اشتباه پیش می‌رود.

نظرپرسی نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از دموکرات‌ها – ۴۴ درصد - چشم انداز خوش بینانه‌ای دارند در حالیکه این آمار در میان جمهوری‌خواهان فقط نه در صد است.

XS
SM
MD
LG