لینک های دسترسی

Breaking News

عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه؛ بایدن بر نتنیاهو فشار وارد کرد 


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده
جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، امروز ۲۱ اگست (۳۱ اسد) بر بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل، فشار وارد کرد تا در حالی با حماس روی آتش‌بس در غزه به توافق برسد که مذاکرات در این خصوص با بنبست مواجه شده است.

رهبران ایالات متحده و اسراییل پس از آن برای چند ساعت صحبت کردند که انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده سفراش به شرق میانه را در حالی پایان بخشید که تنش‌ها در این منطقه افزایش یافته است.

جو بایدن با نشر اعلامیه‌ای در رسانهٔ اجتماعی ایکس نگاشته است: "من یک بار دیگر واضح کردم که ما باید توافق آتش‌بس و رهایی گروگانان را نهایی سازیم."

او همچنان نوشته است که "موضوع مذاکرات آینده در قاهره را برای حذف موانع باقی مانده [با نتنیاهو] به بحث گرفتم".

بایدن همچنان نوشته است که در مورد حمایت از اسراییل برای دفاع از خودش در مقابل تهدات از "ایران و گروه‌های تروریستی نیابتی آن" نیز با نتنیاهو صحبت کرد.

قصر سفید نیز با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در جریان این گفتگو رییس جمهور بایدن بر فوریت رسیدن به یک توافق آتش‌بس تاکید کرد.

در این مکالمهٔ تلیفونی کاملا هریس، معاون رییس جمهور بایدن نیز شامل بود.

وبسایت خبری اکسیوس پیش از این گزارش داده بود که قرار بود بایدن بر نتنیاهو فشار بیاورد تا در مذاکرات از خود انعطاف پذیری بیشتر نشان دهد.

پس از حملهٔ هفتم اکتوبر سال گذشتهٔ حماس بر اسراییل، بایدن از این کشور حمایت کرده و مقادیر بزرگی از کمک‌های نظامی را به آن فراهم کرده است. اما روابط میان رهبران دو کشور در حالی متشنج بوده که بایدن از نتنیاهو خواسته است تا تلفات غیرنظامیان در غزه را کاهش دهد.

تندروان حماس در حمله بر اسراییل، به گفتهٔ مقامات اسراییلی حدود ۱۲۰۰ نفر را کشتند که اکثریت شان غیرنظامیان بودند.

به دنبال آن اسراییل حملات انتقامجویانه را علیه حماس آغاز کرده و به گفتهٔ مقامات صحی غزه تا اکنون جان بیش از ۴۰ هزار و ۲۲۰ نفر را گرفته است و به گفتهٔ ملل متحد اکثریت قربانیان آنرا زنان و کوکان تشکیل می‌دهند.

گروه

XS
SM
MD
LG