لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش بایدن و ترمپ برای کسب آرای زنان


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده و دونالد ترمپ رقیب‌اش در انتخابات ریاست جمهوری تلاش دارند با صحبت در مورد موضوعات مرتبط به زنان، حمایت آنان را به دست بیاورند.

زنان در ایالات متحده بیش از ۵۰ در صد رای دهندگان را تشکیل می دهند.

کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال جاری در ایالات متحده بشتر بر جلب رای دهندگان زن متمرکز است و نامزدان ریاست جمهوری قوانین سقط جنین و حقوق حامله‌داری زنان را در محراق توجه قرار داده اند.

اما زنان امریکایی در کنار سقط جنین به مسایل دیگر نیز اهمیت می دهند و که اقتصاد، مراقبت های صحی و جرم و جنایت در آن شامل است.

ربیکا جانسن، رای ‌دهنده در ایالت منیسوتا می‌‌گوید که رییس‌ جمهور بایدن به خاطر اتخاذ تصمیم‌های درست، قابل تقدیر است:" فکر می کنم مسایل مربوط به محیط زیست، اقتصاد و مراقبت صحی بسیار مهم است. من یک نرس استم و هنوز هم به بیماران مبتلا به کووید۱۹ را در محل کار می بینم. مردم همیشه می‌گویند که همه گیری کروناویروس تمام شده است، اما اینطور نیست. هنوز وجود دارد. بناً داشتن کسی که به ساینس در قصر سفید اعتقاد دارد چیز خوبی است."

اما جولی بنب رای دهنده در ایالت نوادا خواهان دور دوم ریاست جمهوری دونالد ترمپ است. او گفت:"ترمپ برای اقتصاد خوب بود. در زمان او جنگ نبود، هماهنگی وجود داشت، صلح بود. ما همه مشغول کار بودیم. قیمت نفت عادی بود، او مرد شگفت انگیزی بود، کشورش را دوست دارد، آدم خوبی است. او خانوادهٔ خوبی دارد و ما او را دوباره انتخاب می کنیم."

بایدن می‌گوید که ابتکار در مورد تحقیقات مرتبط به صحت زنان را روی دست گرفته و به پیشرفت‌های نیز در این زمینه نایل شده است.

در همین حال، دونالد ترمپ تلاش دارد تا توجه رای دهندگان زن را با پیام های سختگیرانه در مورد جرم و جنایت و مهاجرت جلب کند.

وی به زنان هشدار داد که ورود "جنایتکاران بیگانه" به خاک ایالات متحده منجر به "دزدی و غارت اموال" آن‌ها می گردد و وی می‌تواند از آن جلوگیری کند.

بر اساس معلومات مرکز زنان و سیاست امریکا از سال ۱۹۸۰به اینسو در تمام انتخابات ریاست جمهوری امریکا، زنان بیشتر از مردان رای داده اند.

معلومات ارایه شده توسط نهاد تحقیقاتی پیو نشان می‌دهد که در رقابت های سال ۲۰۲۰ بایدن با تفاوت ۱۱ درصد در مقایسه به ترمپ آرای زنان را به دست آورده بود. انتخاباتی که ترمپ ادعا دارد در آن دستبرد صورت گرفته بود.

گروه

XS
SM
MD
LG