لینک های دسترسی

Breaking News

چین: توسل به زور راه حل برای تنش اسراییلی-فلسطینی نیست 


ژیا جون، نمایندۀ چین برای شرق میانه
ژیا جون، نمایندۀ چین برای شرق میانه

نمایندۀ چین برای شرق میانه می‌گوید که بیجینگ به این باور است که توسل به زور راه حل برای تنش میان اسراییلی ها و فلسطینی‌ها نیست.

چین یک بار دیگر خواهان آتش‌بس فوری میان اسراییل و گروه حماس شد.

ژیا جون،نمایندۀ چین برای شرق میانه، در حاشیۀ نشست قاهره پیرامون صلح اسراییلی-فلسطینی با احمد ابوالغیط، رییس عرب لیگ، ملاقات کرد.

دربیانیۀ وزارت خارجۀ چین بدون ذکر نام اسراییل یا حماس، از ژیا جون نقل شده که گفته است "این تنش باید هرچه زودتر پایان یابد."

او گفته است: "پاسخ خشونت با خشونت تنها به دوران باطل انتقام منتج خواهد شد."

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر بر اسراییل حمله کرد که در نتیجۀ آن حدود ۱۴۰۰ نفر در اسراییل کشته شده است و نیروهای اسراییلی حملات هوایی انتقامجویانه را بر غزه آغاز کردند که تا اکنون به گفتهٔ وزارت صحت غزه، ۴۶۵۱ نفر کشته برجا گذاشته است، به شمول ۱۸۷۳ کودک.

چین که تا اکنون روابط خوب خود را با اسراییل حفظ کرده، از آرمان فلسطینی‌ها و ایجاد راه حل دو کشور مستقل نیز ابراز حمایت کرده است.

چین روز پنجشنبه از تصمیم ایالات متحده مبنی بر ویتو کردن قطعنامۀ شورای امنیت ملل متحد که خواستار "وقفۀ بشردوستانه" در تنش میان اسراییل و حماس بود، اظهار نارضایتی کرد.

واشنگتن گفته است که این قطعنامه را به دلیل این که در آن حق دفاع خودی اسراییل ذکر نشده بود، ویتو کرد.

شی جینپینگ، رییس جمهور چین، گفته است پیش از این که دامنۀ این تنش گسترده شده، از کنترول بیرون شده و سبب بحران‌های جدی بشری شود، باید از آن جلوگیری صورت گیرد.

گروه

XS
SM
MD
LG