لینک های دسترسی

Breaking News

قبرس: دومین کشتی حامل کمک‌های غذایی به غزه آمادهٔ حرکت است


نیکوس کریستودولیدس، رییس جمهور قبرس، روز شنبه ۱۶ مارچ (۲۶ حوت) اعلام کرد که دومین کشتی حامل کمک‌های غذایی آماده حرکت به غزه است.

نخستین محموله‌ای از کمک‌های بشردوستانه از طریق دریا که حامل حدود ۲۰۰ تن مواد غذایی بود، اواخر روز جمعه ۲۵ حوت، به سواحل غزه رسید.

سازمان خیریه امریکایی "آشپزخانه مرکزی جهان" که با همکاری امارات متحده عربی و سازمان خیریه "آغوش باز" و با حمایت دولت قبرس این ماموریت را به پیش می‌برد، گفت که کشتی دوم "جنیفر" حامل ۲۴۰ تن مواد غذایی است که بارگیری شده و در بندر لارناکای قبرس منتظر حرکت است.

این موسسه گفت که آب وهوای نامساعد پیش‌بینی اینکه این کشتی چه وقت به سمت غزه حرکت می‌کند را دشوار ساخته است.

"آشپزخانه مرکزی جهان" صبح شنبه اعلام کرد که نخستین محمولهٔ کمک‌های بشری برای غزه را در یک بندر موقت که آز آوار ساختمان‌های ویران شدهٔ غزه ساخته شده، تخلیه کرد.

"آغوش بازٰ" روز جمعه در رسانهٔ اجتماعی ایکس ابراز امیدواری کرد که این دهلیز جدید آبی به همراه دیگر دهلیزها موجب کاهش گرسنگی، آلام و رنج‌، و بازگشت انسانیت به جمعیت غیرنظامی غزه شود.

در همین حال دفتر ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی روز شنبه اعلام کرد که از هر سه کودک زیر سن دو سال در شمال غزه، یکی آنان از سوتغذیهٔ شدید رنج می‌برد. این سازمان نسبت به وقوع قحطی در غزه نیز هشدار داد.

پس از حمله هفتم اکتوبر گروه حماس به اسراییل که منجر به کشته‌شدن حدود ۱۲۰۰ تن و گروگان گرفته شدن بیش از ۲۵۰ تن دیگر شد، اسراییل تهاجم به غزه را با هدف نابودی این گروه تحت حمایت ایران آغاز کرد.

این تهاجم موجب آواره شدن اکثریت جمعیت ٢ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه شده است که نیاز فوری به مواد غذایی و دیگر ضروریات زندگی دارند.

وزارت صحت غزه که تحت کنترول حماس است گفته است که از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۳۱ هزار غیرنظامی در غزه کشته و حدود ۷۳ هزار نفر زخمی شده اند که اکثریت شان زنان و کودکان اند.

گروه

XS
SM
MD
LG