لینک های دسترسی

Breaking News

وثیقهٔ آزادی عمران خان تا ۱۹ جون تمدید شد


عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان
عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان

وکلای مدافع عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان و رهبر حزب تحریک انصاف گفته اند که وثیقه‌ای که بر اساس آن آقای خان از بازداشت رها شد، تا تاریخ ۱۹ جون تمدید شده است.

عمران خان به تاریخ نهم ماه می از سوی ادارهٔ ملی حسابرسی پاکستان به اتهام فساد و اختلاص بازداشت شد و حامیان وی تظاهرات گسترده را در شهرهای مختلف پاکستان راه اندازی کردند که در خشونت‌های مرتبط به این تظاهرات کم از کم نه نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده و نیز به شماری از تاسیسات دولتی پاکستان خسارت وارد شد.

در پی این تظاهرات که منجر به بازداشت هزاران نفر از حامیان حزب تحریک انصاف و استعفای برخی از رهبران این حزب شد، عمران خان پس از سه روز بازداشت، به تاریخ ۱۲ می (۲۲ ثور) با قرار وثیقه آزاد شد و به خانه رفت.

صدر اعظم پیشین پاکستان که با ۱۵۰ مورد اتهام روبرو است، تا کنون دو بار در محکمه در اسلام آباد، پایتخت پاکستان حضور یافته است.

حکومت پاکستان، حامیان عمران خان را به توسل به خشونت و ارعاب متهم کرده است، اما عمران خان می‌گوید که حملات علیه تاسیسات دولتی کار طرفداران وی نبوده بلکه "عملیات سیاه" بوده است تا برای دستگیری وی و بدنام ساختن حزب تحریک انصاف به مقام‌ها دستآویز بدهد.

عمران خان در تازه‌ترین سخنرانی که روز چهارشنبه در یوتیوب نشر شد، خطاب به حامیانش گفت: "می‌خواهم به ملت خود بگویم که آماده ام به زندان بروم...هرگز به این رژیم ناعادل و خودکامه سر خم نمی‌کنم...از شما هم تقاضا دارم که سرخم نکنید، چون زمانیکه شما به این حاکمیت ناعادل و خودکامه سر فرود آورید، موجودیت ملت ما به مخاطره خواهد افتاد."

با ادامهٔ تنش میان عمران خان و حکومت پاکستان، شمار فزایندهٔ اعضای حزب تحریک انصاف استعفا داده اند. چندین چهرهٔ شناخته شدهٔ سیاسی که از حزب تحریک انصاف فاصله گرفته اند،‌ شام چهارشنبه تشکیل حزب جدید "استحکام پاکستان" را اعلام کردند.

XS
SM
MD
LG