لینک های دسترسی

Breaking News

پنج نظامی امریکایی در سانحهٔ هوایی کشته شدند


این سانحه در جریان ماموریت آموزشی سوخت‌گیری در هوا به وقوع پیوسته است.
این سانحه در جریان ماموریت آموزشی سوخت‌گیری در هوا به وقوع پیوسته است.

فرماندهی اروپایی قوای امریکایی (ای‌یوکام) روز یکشنبه ۱۲ نومبر (۲۱ عقرب) گفت که در اثر سقوط یک طیارهٔ نظامی امریکایی بر فراز بحیرهٔ مدیترانه، پنج نظامی امریکایی کشته شدند.

ای‌یوکام با نشر بیانیه‌ای گفته است که این سانحه به تاریخ دهم نومبر و در جریان تمرینات آموزشی رخ داده، اما جزییات بیشتری ارایه نکرده است.

این فرماندهی نظامی همچنان نوعیت طیاره‌ را مشخص نکرده و نیز محل پرواز و مقصد این طیاره را روشن نکرده است.

اما ایالات متحده در تلاش برای جلوگیری از گسترش جنگ میان حماس و اسراییل و مبدل شدن آن به یک منازعه در منطقه، کشتی‌های طیاره‌بردار را در شرق میانه و بحیرهٔ مدیترانه مستقر کرده است.

در بیانیهٔ ای‌یوکام آمده است: "در جریان یک ماموریت معمول سوخت‌گیری در هوا به عنوان بخشی از آموزش نظامی، یک طیارهٔ نظامی ایالات متحده که حامل پنج نظامی بود، دچار حادثه شد و به بحیرهٔ مدیترانه سقوط کرد. تمام پنج نظامی سرنشین این طیاره کشته شدند."

پس از حملهٔ‌ گروه حماس بر اسراییل، ایالات متحدهٔ امریکا حمایت نظامی خود از اسراییل را تقویت کرده و حضور نیروهایی امریکایی در منطقه افزایش یافته است. هم اکنون کشتی طیاره‌بردار جرالد فورد ایالات متحده و چندین کشتی جنگی دیگر در منطقه مستقر شده اند.

مقام‌های اسراییلی گفته اند که حماس در جریان حمله بر اسراییل ۱۲۰۰ نفر را کشته و نزدیک به ۲۴۰ نفر دیگر را گروگان گرفته است. پیش از این مقام‌های اسراییلی شمار کشته شدگان در اثر حملهٔ حماس را ۱۴۰۰ نفر اعلام کرده بودند.

در واکنش به حملهٔ حماس، نظامیان اسراییلی از هفتم اکتوبر به اینسو باریکهٔ غزه را که زیر کنترول حماس است، آماج حملات پیهم هوایی و زمینی قرار داده است که به گفتهٔ مقام‌های صحی در غزه، بیش از ۱۱هزار نفر به شمول کم و بیش ۴۰۰۰ کودک در حملات اسراییل کشته شده اند. هرچند آمار ارایه شده از سوی مقام‌های صحی غزه را تا اکنون هیچ منبع مستقل تایید یا رد نکرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG