لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه: حملات شهرک نشینان اسراییلی‌ بر فلسطینیان در کرانۀ غربی غیرقابل پذیرش است


.
.

فرانسه روز یکشنبه ۲۹ اکتوبر (هفتم عقرب) ضمن تقبیح حملات شهرک نشینان اسراییلی بر فلسطینیان در کرانۀ غربی رود اردن، این عمل را "غیر قابل پذیرش" خوانده و خواستار توقف آن شده است.

به گزارش فرانس‌پرس، وزارت خارجۀ فرانسه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این حملات سبب مرگ چندین غیرنظامی فلسطینی در جریان چند روز گذشته در ساحات قصره و الساویه شده است.

این وزارت همچنان گفته است که این حملات سبب شده است تا از چندین محله فلسطینیان به زور اخراج شوند.

بر اساس گزارش رویترز، در این بیانیه همچنان آمده است: "فرانسه از مقامات اسراییلی می‌خواهد تا برای حفاظت از جمعیت فلسطینی‌ اقدامات فوری را روی دست گیرند."

مقام‌های وزارت صحت فلسطین روز گذشته گفتند که یک مرد ۴۰ سالۀ فلسطینی در قصره که مصروف کار در کشتزار زیتون‌اش بود توسط یکی از شهرک نشینان اسراییلی کشته شد.

این وزارت گفته است که از ۱۱ اکتوبر به اینسو شهرک نشینان یهودی حد اقل چهار فلسطینی را کشته اند.

پیش از این، ایالات متحده نیز بر خشونت‌های شهرک نشینان اسراییلی علیه فلسطینیان انتقاد کرده بود.

جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی قصر سفید، گفت که بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل، مسوولیت دارد تا جلو شهرک نشینان افراطی یهودی را در کرانۀ غربی رود اردن بگیرد.

او خطاب به نتنیاهو گفت: "خشونت شهرک نشینان افراطی علیه مردم بی‌گناه در کرانۀ غربی کاملاً غیر قابل پذیرش است".

وضعیت در کرانۀ غربی که اسراییل آنرا در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد، پیش از آغاز درگیری های اخیر متشنج بود، جاییکه نیروهای اسراییلی به گونۀ منظم عملیات انجام می‌دادند و حملات شهرک نشینان اسراییلی علیه فلسطینیان افزایش یافته بود.

در تهیۀ این مطلب از گزارش های رویترز و فرانس پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG