لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان به شهروندانش: منتظر نباشید و فوراً لبنان را ترک کنید


نمایی از میدان هوایی بین‌المللی رفیق حریری در شهر بیروت، پایتخت لبنان
نمایی از میدان هوایی بین‌المللی رفیق حریری در شهر بیروت، پایتخت لبنان

وزارت خارجۀ آلمان روز چهارشنبه هفتم اگست (۱۷ اسد) از شهروندان آن کشور مقیم لبنان خواست که بدون توجه به شایعات مربوط به عملیات احتمالی که به آنان نوعی "حس امنیت کاذب" داده است، به سرعت لبنان را ترک کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان با بیان این که اکنون زمان خروج از لبنان فرا رسیده است، از آلمانی‌ها خواست تا خروج خود را برنامه‌ریزی کنند، حتا اگر این به معنای سفر از طریق ترکیه یا پرداخت هزینه‌های سنگین برای پروازهای هوایی باشد.

در همین حال سخنگوی وزارت دفاع آلمان از تبصره در مورد آمادگی این کشور برای تخلیۀ احتمالی شهروندان آلمان در صورت تشدید درگیری در شرق میانه خودداری کرد.

با تشدید تنش‌ها در شرق میانه، وزارت خارجۀ جاپان روز سه شنبه از شهروندان آن کشور خواست که از سفر به اسراییل پرهیز کنند. این وزارت روز دوشنبه از جاپانی‌های مقیم لبنان خواسته بود که آن کشور را ترک کنند.

پیشتر از آن ایالات متحده و بریتانیا از شهروندان این دو کشور خواسته بودند تا هر چه زودتر لبنان را ترک کنند.

سفارت ایالات متحده در بیروت در بیانیه‌ای با اشاره به لغو بسیاری از پروازهای بین‌المللی از مبدا و به مقصد لبنان، به آن دسته از شهروندان امریکا که قصد خروج از لبنان را دارند، توصیه کرد که هر گونه تکت قابل دسترس را "حتا اگر پرواز فوراً هم انجام نشده یا در مسیر دلخواه نباشد" خریداری کرده و از لبنان بیرون شوند.

سفارت ایالات متحده در بیروت به آن عده شهروندان امریکا که قصد خروج از لبنان را ندارند، توصیه کرده است که برای شرایط اضطراری و پناه‌گرفتن در پناهگاه‌ها برای مدت زمان طولانی آماده شوند.

سفارت ایالات متحده در بیت‌المقدس نیز روز جمعه با صدور هشدار به شهروندان امریکا مقیم اسراییل گفت که "شرایط امنیتی منطقه پیچیده است و می‌تواند به سرعت تغییر کند". در این هشداریه آمده است که با توجه به احتمال افزایش تنش‌های منطقه‌ای و لغو پروازها به داخل و خارج اسراییل، هر چه زودتر برای خروج از این کشور برنامه‌ریزی کنند.

حکومت بریتانیا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای با اشاره به احتمال "بدتر شدن سریع اوضاع" در شرق میانه از شهروندان بریتانیا در لبنان خواست که فوراً این کشور را ترک کنند. در این بیانیه آمده است که به منظور پشتیبانی از کارمندان سفارت بریتانیا در بیروت، کارمندان بیشتری به لبنان اعزام شده‌اند.

در پی کشته شدن اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس، در تهران و پیش از آن کشته شدن فواد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان، در حملۀ هوایی اسراییل در بیروت، تهران و گروه حزب‌الله که از سوی ایران حمایت می‌شود، به گرفتن "انتقام شدید" از اسراییل عهد کرده اند.

با اینحال کشورهای غربی به شمول ایالات متحده همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری و پرهیز از تشدید تنش ترغیب کرده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG