لینک های دسترسی

Breaking News

یک فرمانده و سه رهبر حماس در حملات اسراییل کشته شدند


کاروان تانک‌های اسراییلی در مسیر حرکت به سمت غزه
کاروان تانک‌های اسراییلی در مسیر حرکت به سمت غزه

شاخهٔ نظامی گروه حماس روز یکشنبه ۲۶ نومبر (پنجم قوس) از کشته شدن احمد الغندور، یک فرمانده نظامی و سه رهبر ارشد آن گروه در اثر حملات نظامیان اسراییلی خبر داد.

لوای عزالدین القسام حماس با نشر بیانیه‌ای گفته است که الغندور عضو شورای نظامی حماس بود. این گروه همچنین گفته است که در میان سه رهبر کشته شدهٔ این گروه، ایمان صیام نیز شامل بود. رسانه‌های اسراییلی گزارش داده اند که ایمان صیام مسوول جزوتام‌های راکت در لوای القسام بود.

در اعلامیهٔ حماس زمان و مکان کشته شدن این چهار عضو ارشد این گروه مشخص نشده است. از روز جمعه به اینسو آتش‌بس میان حماس و اسراییل نافذ بوده و دو طرف در سه روز گذشته ده‌ها گروگان و زندانی یکدیگر را رها کرده اند.

الغندور که با نام مستعار ابو انس نیز شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۷ از سوی ایالات متحده به صفت تروریست جهانی شناخته شد و نام وی درج فهرست سیاه تحریم‌های اقتصادی امریکا شد.

وزارت خارجهٔ ایالات متحده گفته است که الغندور (ابو انس) عضو پیشین شورای حماس و عضو بیروی سیاسی این گروه بوده و در شمار زیاد عملیات و حملات حماس دست داشته است.

این در حالی است که به پایان مهلت آتش‌بس موقت چهار روزه میان حماس و اسراییل که به وساطت قطر و با حمایت ایالات متحده و مصر صورت گرفته، فقط یک روز دیگر باقی‌مانده است.

جنگجویان گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر بر اسراییل حمله کرده و به گفتهٔ مقامات اسراییلی افزون بر کشتن ۱۲۰۰ نفر، حدود ۲۴۰ نفر دیگر، به شمول شهروندان خارجی و عمدتاً اسراییلی‌ها، را گروگان گرفتند.

اسراییل نیز در پاسخ به این حمله، غزه را زیر ضربات پیهم حملات هوایی و زمینی قرار داد که در اثر آن، به گفتهٔ مقام‌ها در غزه، کم و بیش ۱۵هزار نفر، عمدتاً کودکان و زنان، کشته شدند.

بر اساس توافقی که منجر به آتش‌بس موقت شده است، حماس به آزادی ۵۰ گروگان و اسراییل نیز به رهایی ده‌ها زندانی فلسطینی تعهد کرده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG