لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار حسن نصرالله: در صورت جنگ با حزب‌الله هیچ جا در اسراییل امن نخواهد بود


جریان سخنرانی تلویزیونی حسن نصرالله، رهبر گروه حزب‌الله لبنان
جریان سخنرانی تلویزیونی حسن نصرالله، رهبر گروه حزب‌الله لبنان

حسن نصرالله، رهبر گروه حزب‌الله لبنان، هشدار داده است که اگر جنگ میان اسراییل و حزب‌الله آغاز شود، هیچ جایی در اسراییل از حملات میزایلی و طیاره‌های بی‌سرنشین (درون‌های) این گروه در امان نخواهد ماند.

نصرالله روز چهارشنبه ۱۹ جون (۳۰ جوزا) در یک خطابۀ تلویزیونی گفت که اگر رویارویی‌های پراکنده کنونی به جنگ تمام عیار میان حزب‌الله و اسراییل مبدل شود، این گروه اهداف متعددی را در اسراییل آماج حملات دقیق قرار خواهد داد.

یک روز قبل از این اظهارات حسن نصرالله، گروه حزب‌الله تصاویری را نشر و ادعا کرد که درون‌های این گروه، ساحات حساس را در اسراییل نقشه برداری کرده است.

نصرالله گفت: "اکنون ما تسلیحات جدید داریم، اما نمی‌گویم که آن چه تسلیحاتی اند...دشمن به خوبی می‌داند که ما خود را برای بدترین حالت آماده کرده ایم...و اینکه هیچ جایی...از راکت‌های ما در امان نخواهد بود."

هرتزی هلوی، لوی درستیز اردوی اسراییل، روز چهارشنبه در جریان دیدار از مرز اسراییل با لبنان گفت که اسراییل از تسلیحات حزب‌الله به خوبی با خبر است. اما گفت: "دشمن تنها بخش کوچکی از قابلیت‌های ما را می‌داند و در زمانی که ضرورت باشد، تمام آن را خواهد دید."

گروه حزب‌الله از سوی ایران حمایت شده و متحد نزدیک گروه حماس نیز است. جنگجویان حزب‌الله از ماه اکتوبر سال گذشته به اینسو که جنگ میان اسراییل و حماس جریان دارد، تقریباً به گونۀ روزمره در مرز لبنان با اسراییل با نیروهای اسراییلی تبادل آتش داشته است.

در جریان بیش از هشت ماه گذشته، بیش از ۴۰۰ نفر در حملات اسراییل بر لبنان کشته شده اند که بیشتر کشته شدگان جنگجویان حزب‌الله بوده اند، اما ۸۰ غیرنظامی لبنانی نیز در این حملات کشته شده اند. در اثر حملات راکتی حزب‌الله بر اسراییل، ۱۶ نظامی و ۱۱ غیرنظامی اسراییلی در هشت ماه گذشته کشته شده اند.

رهبر گروه حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود همچنان قبرس را متهم کرد که میدان‌ها و پایگاه‌های هوایی خود را در اختیار نیروهای اسراییل قرار می‌دهد تا از آنجا بر لبنان حملات را انجام دهند. او گفت: "این بدان معنا است که حکومت قبرس سهیم جنگ بوده و نیروهای مقاومت به عنوان بخشی از جنگ با آن تعامل خواهند کرد."

گروه‌های مورد حمایت ایران در شرق میانه که در جریان سال‌های متمادی و حتا دهه‌ها رشد کرده اند، خود را "محور مقاومت" علیه نفوذ اسراییل و ایالات متحده در منطقه می‌خوانند که حزب‌الله لبنان و حماس نیز بخشی از آن اند.

گروه

XS
SM
MD
LG