لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان: دخالت اردو در انتخابات، بحران اقتصادی پاکستان را گسترده‌تر می‌کند


عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان
عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان

عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان بار دیگر خواستار برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام در کشورش شد و ادعا کرد که دخالت اردو در انتخابات، آن کشور را وارد بحران اقتصادی گسترده‌تر می‌کند.

آقای خان روز شنبه ۲۵ مارچ (پنجم حمل) در سخنرانی در جمع هزاران هوادارش در شهر لاهور، همچنین مدعی شد که اردو اعضای حزب تحریک انصاف پاکستان را سرکوب کرده و تلاش می‌کند که اجازه ندهد که آنان در انتخابات اشتراک کنند. عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان است.

عمران خان همچنان به اردوی پاکستان اتهام بست که در تلاش است تا او را از عرصهٔ سیاسی دور کند، زیرا به گفتهٔ خان،‌ اردو از " پیروزی بزرگ" وی در انتخابات عمومی هراس دارد. قرار است انتخابات سرتاسری پاکستان اواخر سال روان برگزار شود.

رهبر حزب تحریک انصاف در سخنرانی خود خطاب به اردو گفت: "می‌دانم که شما (اردو) تصمیم گرفته اید که اجازه ندهید عمران خان دوباره به قدرت برسد، من با آن موافقم، اما آیا برنامۀ دارید و آیا می‌دانید که چگونه کشور را از بحران کنونی خارج کنیم؟"

با آنکه حکومت پاکستان تلاش کرد تا به مردم اجازۀ حضور در سخنرانی عمران خان را ندهد و کوچه‌ها و خیابان‌ها را با گذاشتن کانتینرها بسته کرده بود، به گفتهٔ برگزارکنندگان، افراد زیادی در این گردهمایی حضور یافتند.

صدر اعظم پیشین پاکستان همچنین در سخنرانی خود گفت که حکومت علیه وی بیش از ۱۰۰ قضیه مربوط به تروریزم، خیانت، فساد و توهین به مقدسات را به ثبت رسانده است، اما عمران خان تمامی اتهامات را رد کرد و گفت که تمام این موارد ریشهٔ سیاسی دارد. هرچند مقام‌های حکومت پاکستان گفته اند که بیش از ۴۰ قضیه حقوقی علیه عمران خان وجود ندارد.

همزمان، رسانه‌های پاکستان می‌گویند که ده شبکه تلویزیونی خبری از نشست روز شنبه حزب عمران خان خبر پخش نکردند و به دلیل فشار دولت این کار را انجام دادند. سخنان عمران خان در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با حزب تحریک انصاف منتشر شد.

عمران خان با طرح مبارزه با فساد در سال ۲۰۱۸ میلادی صدر اعظم پاکستان شد، اما قبل از اتمام دوره کاری‌اش، با رای عدم اعتماد پارلمان از قدرت برکنار شد. عمران خان از آن زمان تظاهرات گسترده‌ای را راه اندازی کرده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.

XS
SM
MD
LG