لینک های دسترسی

Breaking News

ایران کشتی‌های سپاه در خلیج را با درون و میزایل کروز و بالستیک مجهز کرد


خبرگزاری های ایران روز شنبه پنجم اگست (۱۴ اسد)‌ گزارش دادند که تهران نیروی دریایی سپاه پاسداران خود را با طیاره‌های بی سرنشین و میزایل‌ها با برد تا ۱۰۰۰ کیلومتر مجهز کرده است.

این اقدام ایران پس از آن صورت گرفته است که ایالات متحده به منظور جلوگیری از توقف کشتی‌های تجارتی توسط ایران در تنگه هرمز، کشتی و جت‌های جنگی را به حوزهٔ‌ خلیج فارس اعزام کرد.

ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران، گزارش داده است که ''انواع لاری‌های پرتاب میزایل‌های کروز به همراه سیستم رادار و چند صد میزایل کروز و بالستیک از برد ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر نیز از جمله سیستم و تجهیزاتی است که امروز به توان نیروی دریایی سپاه الحاق و افزوده شد."

وزارت دفاع ایالات متحده به تاریخ ۱۷ جولای اعلام کرد که امریکا کشتی‌ و جت‌های جنگی اف-۳۵ و اف-۱۶ را در شرق میانه مستقر می‌کند تا در برابر ضبط کشتی‌ها توسط ایران،‌ مقابله کند.


این اقدام پنتاگون پس از آن روی دست گرفته شد که نیروهای بحری ایران در اوایل ماه جولای تلاش کردند تا دو کشتی‌ تجارتی را در نزدیکی تنگهٔ هرمز و خلیج عمان متوقف کنند و به سمت یکی از این کشتی‌ها گلوله‌باری نیز کردند.

تهران معمولاً می گوید که کشتی های توقیف شده از قوانین حمل و نقل تخطی کرده اند. برخی از کشتی ها تنها پس از آزادی کشتی‌های ایرانی توسط کشورهای خارجی آزاد شده اند.

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به تلویزیون دولتی ایران گفت که میزایل‌‌های جدید از دقت بهتر و برد طولانی تر برخوردار اند. میزایل‌های کروز می توانند به طور همزمان به چندین هدف حمله کنند و دستورات را می توان پس از پرتاب تغییر داد.

نیروهای بحری ایالات متحده گفته اند که ایران تنها در دو سال گذشته دست‌کم پنج کشتی تجارتی را توقیف کرده و بیش از ۱۲ بار برای کشتی‌های تجارتی مزاحمت خلق کرده است. اکثر این رویداد‌ها در اطراف تنگه‌ هرمز صورت گرفته است.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری رویترز گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG