لینک های دسترسی

Breaking News

کشتی طیاره بردار ابراهام لینکن با طیاره های جنگی ایالات متحده، وارد شرق میانه شد


کشتی طیاره بردار یواس‌اس ابراهام لینکن
کشتی طیاره بردار یواس‌اس ابراهام لینکن

کشتی طیاره بردار "یواس‌اس ابراهام لینکن" که مجهز با طیاره های جت جنگی "اف-٣۵سی" و جت های مافوق صوت "اف ای-١٨" می باشد، وارد منطقهٔ تحت مسولیت فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا یا (سنتکام) در شرق میانه شد.

سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که این کشتی با کشتی جنگی اسکادران ٢١ و واحد جنگنده های هوایی CVW 9 همراه خواهد بود.

تنش در شرق میانه در ماه جولای متعاقب کشته شدن یک قوماندان ارشد گروه حزب الله در لبنان و متعاقب آن کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس، در تهران، تشدید یافت. ایران علیرغم موضع "نه تایید و نه تکذیب" اسراییل در قبال کشته شدن هنیه، اسراییل را متهم به انجام آن کرده است.

ایران و حزب‌الله، هر دو هشدار دادند که این حملات مهلک را بی‌ پاسخ نخواهند گذاشت.

ایالات متحده و متحدانش همزمان با تشدید تلاش‌های دپلوماتیک خود به منظور برقراری آتش‌بس در غزه و لزوم جلوگیری از گسترش درگیری‌ها به یک جنگ تمام‌عیار منطقه یی، به حکومت ایران و گروه های نیابتی آنکشور به شمول حزب‌الله هشدار داده‌اند که از اسراییل در برابر ایران و گروه‌های ترورستی نیابتی آن، حمایت خواهند داد.

وزارت دفاع ایالات متحده، هفته گذشته، با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که وزیر دفاع امریکا دستور داده است تا کشتی جنگی ابراهام لینکن که مجهز به جت‌های جنگی اف-۳۵‌سی است، در اسرع وقت وارد منطقه تحت کنترول فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) شود.

ایالات متحده، قبل بر این، کشتی طیاره بردار تیودور روزولت را نیز در شرق میانه مستقر کرده است.

بر اساس اعلامیه‌ٔ پنتاگون، وزیر دفاع ایالات متحده همچنین دستور داده که کشتی تحت البحری نوع (SSGN 729) مجهز با میزایل‌های رهبری شده نیز زیر کنترول سنتکام قرار بگیرد.

با افزایش نگرانی‌ها از حملهٔ احتمالی ایران بر اسراییل، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید، به تاریخ ۱۲ اگست، هشدار داد که اسراییل و متحدانش در هفته جاری باید برای ''یک رشته حملات قابل ملاحظه'' از سوی ایران آماده باشند.

گروه

XS
SM
MD
LG