لینک های دسترسی

Breaking News

انفجارات در لبنان:؛ ایران از 'واکنش کوبنده'علیه اسراییل هشدار داد 


حسین سلامی، فرماندهٔ سپاه پاسداران ایران
حسین سلامی، فرماندهٔ سپاه پاسداران ایران

سپاه پاسدران ایران روز پنجشنبه ۱۹ سپتمبر (۲۹ سنبله) پس از آنکه انفجارات در لبنان ده‌ها کشته و هزاران زخمی برجا گذاشت، گفت که اسراییل با "پاسخ کوبندهٔ جبههٔ مقاومت" مواجه خواهد شد.

اسراییل تا اکنون در رابطه به انفجارات دستگاه‌های پیام‌رسان و مخابره که در دو روز گذشته در لبنان جان ۳۷ نفر را گرفته و حدود ۳۰۰۰ نفر دیگر را زخمی کرد، تبصره نکرده، اما گفته است که دامنهٔ جنگ را به جبههٔ لبنان گسترش خواهد داد.

حسین سلامی، فرمانده نیروهای سپاه پاسداران در پیامی به حسن نصرالله، رهبر حزب الله گفته است که "اقدام تروریستی در لبنان بدون تردید از سر استیصال و شکست‌های پیاپی رژیم صهیونیستی بوده و به زودی با پاسخ کوبنده جبهه مقاومت" مواجه خواهد شد.

جبههٔ مقاومت به رهبری ایران شامل گروه‌های به حمایت تهران در سراسر شرق میانه است که حزب الله لبنان، شورشیان حوثی یمن و گروه‌های مسلح شیعه در عراق و همچنان گروه حماس در آن شامل است.

در ماه اپریل، پس از حملهٔ هوایی اسراییل بر یک نمایندگی سفارت ایران در اسراییل که در آن به شمول دو جنرال ایرانی، هفت عضو سپاه پاسداران کشته شدند، ایران بر اسراییل با صدها میزایل و طیاره‌های بی‌سرنشین حمله کرد.

اکثریت میزایل‌ها و طیاره‌های بی‌سرنشین توسط دافع هوای اسراییل و متحدین آن مهندم شد.

روز گذشته، قصر سفید به تمام جوانب علیه تشدید تنش‌ها در شرق میانه هشدار داد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید به خبرنگاران گفت: "ما هنوز هم نمی‌خواهیم شاهد هیچ گونه تشدید تنش‌ها باشیم. ما اصلاً معتقد نیستیم که راه حل این بحران که در آن قرار داریم، عملیات بیشتر نظامی باشد."

کربی افزود که واشنگتن به این باور است که دپلوماسی بهترین راه جلوگیری از تشدید تنش‌ها و جلوگیری از بازشدن یک جبههٔ دیگر در لبنان است.

حزب الله لبنان، اسراییل را به این حملات مقصر خوانده و گفته است که در انتقامجویی از این انفجارات، برمواضع توپخانه‌ای اسراییلی راکت پرتاب کرد.

گروه

XS
SM
MD
LG