لینک های دسترسی

Breaking News

داعش مسوولیت حملهٔ روز گذشته در کابل را بر عهده گرفت 


گروه دولت اسلامی (داعش) امروز سوم سپتمبر (۱۳ سنبله) مسوولیت حملهٔ انتحاری روز گذشته در کابل را بر عهده گرفت که در آن شش نفر جان باختند.

گروه داعش گفته است که حمله بردفتر سارنوالی حکومت طالبان در "انتقامجویی از مسلمانانی صورت گرفت که در زندان‌های طالبان به سر می‌برند."

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیۀ طالبان در ولایت کابل، روز گذشته گفت که در این رویداد شش غیرنظامی، به شمول یک زن، کشته شده و ۱۳ نفر دیگر زخمی شده اند.

با اینحال، برخی از شاهدان عینی در شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده اند که تلفات این رویداد، به شمول کشته و زخمی، بیشتر از ۳۰ نفر بوده است.

اعماق که خبرهای مرتبط با گروه داعش را نشر می‌کند، با نشر اعلامیه‌ای در تلگرام گفته است که حملهٔ کنندهٔ انتحاری در زمانی مواد انفجاری‌اش را انفجار داد که مامورین سارنوالی در پایان روز کاری دفاترشان را ترک می‌کردند.

این گروه ادعا کرده است که در حملهٔ روز گذشته بیش از ۴۵ نفر کشته و زخمی شده اند.

طالبان پس از تسلط دوباره بر افغانستان همواره تامین امنیت را یکی از دست‌ آوردهای شان خوانده اند، اما گروه داعش همواره حملاتی را علیه جنگجویان این گروه، سفارت‌خانه‌های خارجی و مردم عام، به ویژه اقلیت‌های دینی، انجام داده است.

داعش در ماه مارچ مسوولیت یک حمله در ولایت قندهار را بر عهده گرفته بود که به گفتهٔ مقامات طالبان در آن سه نفر کشته شدند. اما منابع صحی گفته بودند که ۲۰ نفر در آن حمله کشته شدند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان، ماه گذشته گفت که داعش در افغانستان موجود بود، "اما ما آنرا به شدت سرکوب کرده ایم". او سپس گفت که گروهی به نام داعش در افغانستان وجود ندارد.

گروه

XS
SM
MD
LG