لینک های دسترسی

Breaking News

شاهراه کابل - جلال‌آباد با گذشت یک هفته هنوز هم مسدود است


شاهراه کابل - جلال‌آباد که هفتهٔ گذشته به دلیل لغزش کوه در منطقه ماهیپر بسته شده بود، همچنان بر روی تردد وسایط نقلیه مسدود است.

وزارت فواید عامه حکومت طالبان دلیل باز نشدن این شاهراه را ادامه لغزش سنگ از کوه عنوان کرده است. برخی ویدیو ها در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شده است که لغزش مداوم سنگ‌ از قسمت‌های بالاتر کوه را به سمت جاده نشان می‌دهد.

ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت ننگرهار با نشر اعلامیه‌ای گفته است که شاهراه کابل – جلال‌آباد به منظور پاکسازی و برداشتن سنگ‌های موجود بر جاده در بخشی از ماهیپر برای چند روز به روی موترهای تیزرفتار بسته می‌ماند.

در اعلامیه خطاب به رانندگان موترهای تیزرفتار گفته شده است که از مسیر ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا رفت و آمد کنند‌.

این در حالی است که این شاهراه در روزهای جمعه و شنبه به طور موقت برای تردد وسایل نقلیه باز شد، اما هم‌اکنون دوباره به روی تردد موترها بسته شده است.

این شاهراه به تاریخ ۱۷ سپتمبر (۲۵ سنبله) زمانی مسدود شد که بخش‌های از کوه در ساحه ماهیپر لغزش کرد.

شاهراه کابل – جلال آباد از شاهراه‌های پرتردد افغانستان است که نه تنها کابل را به چهار ولایت شرقی وصل می‌کند، بلکه مسیر ترانزیتی مرکز افغانستان به شهر پشاور و بندر کراچی پاکستان نیز است.

از این مسیر نه تنها برای تجارت و ترانزیت بین افغانستان و پاکستان استفاده می‌شود، بلکه کالاها و کاروان‌های تجارتی تاجران پاکستانی از این مسیر به آسیای میانه نیز رفت و آمد می‌کند.

این اولین بار است که طی سال‌های پسین این مسیر بیشتر از یک هفته بسته مانده است. پس از بسته شدن این شاهراه، رانندگان موترهای تیزرفتار از مسیر ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا و رانندگان موترهای باربری از سرک قدیمی لته‌بند رفت و آمد می‌کنند، اما رانندگان می‌گویند که تردد در هر دو مسیر دشوار و راه نیز طولانی شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG