لینک های دسترسی

Breaking News

اوچا: در شش ماه نخست امسال ۱۳.۴ میلیون افغان کمک‌های بشری دریافت کردند


دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد گفته است که همچنان در شش ماه نخست امسال، ۲.۲ میلیون نیازمند در افغانستان کم از کم سه نوع کمک دریافت کرده‌اند.
دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد گفته است که همچنان در شش ماه نخست امسال، ۲.۲ میلیون نیازمند در افغانستان کم از کم سه نوع کمک دریافت کرده‌اند.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) با اشاره به کاهش بودجه کمک‌های بشری گفته است که نهادهای کمک‌کننده از ماه جنوری تا جولای امسال، حداقل یک نوع کمک‌های بشردوستانه را برای ۱۳.۴ میلیون نفر در افغانستان فراهم کرده‌اند.

این ادارۀ ملل متحد ناوقت روز سه‌شنبه ۱۵ اکتوبر (۲۴ میزان) با نشر گزارشی گفت که همچنان در شش ماه نخست امسال، ۲.۲ میلیون نیازمند در افغانستان کم از کم سه نوع کمک دریافت کرده‌اند.

به گفتۀ اوچا، این کمک‌ها از بودجۀ ۷۳۵ میلیون دالری جامعۀ جهانی برای سال ۲۰۲۴ به هدف رسیدگی به بحران بشری در افغانستان تامین شده است. اوچا اضافه کرده که بیش از ۴۱۲ میلیون دالر از بودجه باقی ماندۀ ۲۰۲۳، به امسال منتقل و از آن برای کمک به نیازمندان استفاده شده است.

در گزارش آمده است: " به هر صورت، ۲.۳ میلیارد دالر (۷۶ فیصد) از ۳.۰۶ میلیارد دالر مورد نیاز تا جولای امسال تامین نشده و بدون تمویل باقی مانده است. نیازهای جدید همچنان به دلیل بحران‌های ناگهانی بیشتر خواهد شد و همزمان آسیب پذیری‌های اساسی را افزایش خواهد داد."

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد تاکید کرده که با وجود کاهش بودجه، از آغاز امسال تا اکنون کمک‌های بشردوستانه برای افراد نیازمند در این کشور ادامه دارد. اوچا ابراز امیدواری کرده که نهادهای کمک‌رسان بتوانند، با توجه به نوعیت و میزان این کمک‌ها، به حمایت‌های بیشتری به مردم افغانستان ادامه دهند.

سازمان ملل متحد در ماه‌های اخیر، بارها از کاهش بودجه برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که پس از حاکمیت طالبان، بحران اقتصادی در افغانستان افزایش یافته و قطع کمک‌ها، دست‌آوردها برای فراهم‌ کردن کمک‌های غذایی به افغان‌ها را با خطر مواجه خواهد کرد.

اخیراً برنامۀ جهانی غذا بار دیگر از کاهش بودجه برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفت که به دلیل این مشکل، ۱.۴ میلیون مادر و کودک افغان دیگر قادر به دریافت غذای ویژۀ مغذی نیستند.

این ادارۀ ملل متحد به تاریخ هشتم اکتوبر (۱۷ میزان) با نشر گزارشی گفت که به دلیل کاهش بودجه، از میان ۱۲ میلیون نفر در افغانستان، تنها می‌تواند به یک میلیون نفر رسیدگی کند.

به گفتۀ برنامه جهانی غذا، در حال حاضر ۱.۴ میلیون مادر و کودک از سوتغذیه رنج می‌برند و آنان به کمک دوامدار به ویژه دریافت غذای ویژۀ مغذی نیاز دارند.

ملل متحد اضافه کرده که با کاهش چشم‌گیر کمک‌های جامعۀ جهانی برای رسیدگی به بحران بشری در افغانستان، قادر به رسیدگی به ۱۱ میلیون نفر به شمول مادران و کودکان افغان نیست.

این در حالی است که پیش از این نیز سازمان ملل متحد گفته بود که کاهش کمک‌های بشری، جان میلیون‌ها افغان را با خطر مواجه خواهد کرد.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد به تاریخ ۲۶ سپتمبر (پنجم میزان) با نشر گزارشی گفت که در حال حاضر، ۲۳ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و هم اکنون این کشور با سطوح بلند ناامنی غذایی، افزایش موارد سوتغذیه، آلودگی گستردۀ مهمات انفجاری، شیوع بیماری‌های فصلی، حوادث طبیعی و اثرات تغییرات اقلیمی روبرو است.

گروه

XS
SM
MD
LG