لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه به پسر اسامه بن لادن دستور خروج از آن کشور را داد


عمر بن لادن، پسر اسامه بن لادن
عمر بن لادن، پسر اسامه بن لادن

مقام‌های فرانسه به عمر بن لادن، پسر اسامه بن لادن، رهبر پیشین شبکۀ تروریستی القاعده، به خاطر نوشته‌های جنجال برانگیزش در شبکه‌های اجتماعی، دستور داده است که آن کشور را ترک کند.

عمر بن لادن که ۴۳ سال عمر دارد، در عربستان سعودی به دنیا آمده و پس از سپری کردن سال‌های نخستین عمرش در سعودی، مدتی در سودان و افغانستان نیز به سر برده است.

او در سن ۱۹ سالگی از پدرش جدا شد و از سال ۲۰۱۶ به اینسو با همسر بریتانیایی‌اش در شهر نورماندی در شمال فرانسه زندگی می‌کرد و بیشتر سرگرم نقاشی می‌بود.

برونو روتیو، وزیر داخلۀ فرانسه، در یک پیام ایکس نگاشته است که عمر بن لادن در سال ۲۰۲۳ اظهاراتی در پست‌های شبکه‌های اجتماعی داشته که در آن "از تروریزم حمایت کرده است."

روتیو در ادامۀ این پیام ایکس گفته است که مسوولان ناحیۀ اورن که عمر بن لادن در آنجا زیست دارد، دستور خروج وی را از فرانسه صادر کرده اند. او نگاشته است: "محاکم قانونی بودن این تصمیم را که به سود امنیت ملی اتخاذ شده است، تایید کرده اند."

وزیر داخلۀ فرانسه همچنان گفته است که وی وضع ممنوعیت بر عمر بن لادن را منظور کرده است تا از "برگشت وی به فرانسه به هر دلیلی که باشد" جلوگیری شود. روتیو جزییات بیشتری نداد و تا اکنون روشن نیست که آیا عمر بن لادن از فرانسه اخراج شده است یا نه.

عمر بن لادن با جین فلیکس براون بریتانیایی ازدواج کرده است که ۲۰ سال از وی بزرگتر است. براون پیش از ازواج با عمر با پنج مرد دیگر نیز ازدواج کرده و از آنان طلاق گرفته بود.

براون پس از ازدواج با عمر مسلمان شد و نامش را به زینا محمد تغییر داد. عمر بن لادن تلاش کرد که در بریتانیا زندگی کند، اما مقام‌های بریتانیایی این خواست او را رد کردند.

گمان می‌رود که اسامه بن لادن که در سال ۲۰۱۱ در عملیات نیروهای ویژۀ امریکایی در شهر ایبت آباد پاکستان کشته شد، کم از کم ۲۰ فرزند داشته باشد.

گروه

XS
SM
MD
LG