لینک های دسترسی

Breaking News

تاجر پاکستانی و پسرش هنگام بازدید از لاشهٔ کشتی تایتانیک ناپدید شده اند


یک تاجر سرشناس پاکستانی به نام شهزاده داوود و پسرش سلیمان شامل پنج سرنشین یک زیردریایی اند که هنگام بازدید از لاشهٔ کشتی غرق شدهٔ تایتانیک در اقیانوس اتلانیتک شمالی ناپدید شده است.

به گفتهٔ مقامات، این زیردریایی به طول ۶.۵ متر مربوط به شرکت گردشگری "اوشن گیت"، روز یکشنبه وارد آب شد و دو ساعت بعد ارتباطش با مرکز قطع شد.

خانواده شهزاد داوود، معاون شرکت "اینگرو" در شهر کراچی، روز سه شنبه ۲۰ جون (۳۰ جوزا) در یک اعلامیه گفت: "هیچ تماسی با زیردریایی آنها برقرار نشده و معلومات بسیار اندکی در مورد وجود دارد."

در اعلامیه اظهار نگرانی شده است که زیردریایی ناپدید شده فقط برای ۹۶ ساعت اکسیجن دارد.

گارد ساحلی ایالات متحده اواخر روز دوشنبه گفت که برای ردیابی این زیردریایی دو طیاره را به کار گماشته است، در حالی که کاناد نیز برای همکاری با این عملیات یک طیاره و یک کشتی فرستاده است.

عملیات ردیابی

جنرال جان موگر، قوماندان نیروهای ساحلی ایالات متحده به خبرنگاران گفت: "عملیات جستجو در این منطقهٔ دورافتاده چالش برانگیز است، اما ما تمام تلاش خود را برای ردیابی زیردریایی ناپدید شده و نجات سرنشینان آن انجام می‌دهیم."

یک سخنگوی شرکت "اوشن گیت"، اواخر روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: "مدتی است که ما قادر به برقراری ارتباط با یکی از زیردریایی‌های اکتشافی خود نیستیم که در حال حاضر از محل غرق شدن کشتی تایتانیک بازدید می‌کند."

یکی دیگر از سرنشینان زیردریایی ناپدید شده، هوانورد ۵۸ ساله به نام هامیش هاردینگ، تاجر بریتانیایی و صاحب یک شرکت هوانوردی، شناسایی شده است.

شرکت او بنام "اکشن اوویشن" مستقر در دبی، روز یکشنبه در پیامی در انستاگرام گفت که هاردینگ مفتخر است که به عنوان متخصص با ماموریت تحقیقاتی مخروبهٔ کشتی تایتانیک توسط شرکت "اوشن گیت" می‌پیوندد.

در این پست تصاویر زیردریایی ناپدیده شده منتشر شده است که در حال فرودآمدن به اعماق بحر است.

تایتانیک که از مجلل ترین کشتی های مسافربری دوران خود بود، در سال ۱۹۱۲ در جریان سفر از بریتانیا به ایالات متحده با پارچۀ بزرگ یخ برخورد کرد و در اقیانوس اتلانتیک شمالی غرق شد. در این حادثه بیش از ۱۵۰۰ نفر از مسافرین و خدمه جان باختند.

مخروبهٔ تایتانیک در سال ۱۹۸۵ در ۶۰۰ کیلومتری ساحل کانادا، حدود ۴۰۰۰ متر زیر سطح آب در بستر بحر پیدا شد و مورد توجه گردشگران و محققان قرار گرفت.

XS
SM
MD
LG