لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع اسراییل برای گفتگو با مقامات امریکایی در مورد جنگ غزه به واشنگتن سفر کرد


یواف گالانت، وزیر دفاع اسراییل
یواف گالانت، وزیر دفاع اسراییل

یواف گالانت، وزیر دفاع اسراییل، روز یکشنبه ۲۳ جون (سوم سرطان) برای گفتگوهای "مهم" در مورد جنگ غزه با مقامات امریکایی، راهی واشنگتن شده است.

بنیامن نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، از پیشرفت سریع در قسمت لغوتوقف ارسال تسلیحات و مهمات از سوی ایالات متحده ابراز امیدواری کرد که به گفته او، در ماه های اخیر، به شدت کاهش یافته است.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده روی افزایش تلفات غیرنظامیان در جنگ در غزه با نتنیاهو اختلاف نظر دارد، اما مقامات امریکایی گفته اند که از کاهش تسلیحات امریکایی به اسراییل آگاهی ندارند.

صدراعظم اسراییل، به روز یکشنبه، به کابینه اش گفت که "حدود چهار ماه قبل، در فراهم‌ آوری تسلیحات که از سوی ایالات متحده به اسراییل ارسال می‌شد، کاهش جدی رونما گردید و ما انواع توضیحات را در مورد دریافت کردیم ولی وضعیت اساسی، تغییر نکرد."

نتنیاهو با اظهار امیدواری گفت که "بر اساس آنچه من روز گذشته شنیدم، امیدوار و معتقدم که این موضوع در آینده نزدیک حل خواهد شد."

از سوی دیگر، یک روز بعد از آنکه ده ها هزار نفر در تظاهرات ضد حکومت در تل ابیب، خواهان بازگشت گروگان‌ها از نزد گروه حماس شدند، نیرو‌های اسراییلی، روز یکشنبه، بار دیگر غزه را بمباران کردند.

تنش در سرحد شمالی اسراییل با لبنان نیز تشدید یافته است. گروه حزب الله که از حمایت ایران برخوردار است، همه روز با نیروهای اسراییلی تبادل آتش می‌کند و این درگیری‌ها، نگرانی‌ها از آغاز یک جنگ تمام عیار را افزایش داده است.

وزیر دفاع اسراییل گفت که او با مقامات امریکایی در مورد "انکشافات در غزه و لبنان" صحبت خواهد کرد.

او تاکید کرد که "روابط ما با ایالات متحده، از گذشته، مهم تراست و ملاقات ما با مقامات امریکایی در قبال این جنگ، حیاتی است".

جنگ برای نابودی حماس

در غزه، اسراییل حملات اش را بر اهداف و جنگ علیه گروه حماس، ادامه داده است در حالیکه اسراییل متعهد به نابودی این گروه است.

در اعلامیه اردوی اسراییل آمده است که در ۲۴ساعت گذشته، طیاره های جنگی، "ده ها اهداف ترورستی را در سراسر باریکه غزه، به شمول ساختار های نظامی، تروریستان و زیر ساخت های ترورستی را هدف قرار داد."

تنش با لبنان

گروه حزب الله لبنان گفته است که در پاسخ به کشته شدن یکی از فرماندهان گروه جماعت اسلامیه در حمله‌ای در شرق لبنان، یک موضع نظامی در شمال اسراییل را "با طیاره بی سرنشین تهاجمی" هدف حمله قرار داده است. اما اسراییل گفته که در این حمله، به هیچ کسی آسیب نرسید.

اردوی اسراییل روز سه شنبه هفته گذشته گفت که طرح تهاجم بر لبنان "تایید و تصویب" شده است. حسن نصرالله، رهبر گروه حزب الله، در واکنش به این تهدید اسراییل گفت که در صورت یک جنگ تمام عیار، هیچ بخشی از اسراییل امن نخواهد ماند.

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر جنوب اسراییل حمله کرد. به گفته مقامات این کشور، تندروان حماس در آن حمله دست‌کم ۱۱۷۰ نفر را کشتند و نزدیک به ۲۵۰ نفر را گروگان گرفتند.

اسراییل نیز در واکنش به این حمله، حملات انتقام جویانه خود را بر غزه آغاز کرد که به گفتهٔ وزارت صحت غزه تا اکنون باعث کشته شدن کم و بیش ۳۷ هزار و ۴۰۰ فلسطینی، عمدتاً زنان و کودکان، شده است. به گفته وزارت صحت غزه که در کنترول گروه حماس است، تنها در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۱ نفر در حملات اسراییل در نوار غزه کشته شده‌اند.

گروه

XS
SM
MD
LG