لینک های دسترسی

Breaking News

حملات میزایلی روسیه بر اوکراین ۵۱ نفر کشته و ۲۷۱ نفر زخمی شد


مقامات اوکراین روز سه شنبه سوم سپتمبر (۱۳ سنبله) گفتند که در حملۀ راکتی روسیه بر یک مرکز آموزش نظامی در اوکراین، کم از کم ۵۱ نفر کشته و ۲۷۱ نفر دیگر زخمی شده اند.

در همین حال، ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، در یک پیام ویدیویی گفت که نیروهای روسی دو میزایل بالستیک را بر انستیتیوت نظامی مخابرات در شهر پولتاوا در مرکز اوکراین پرتاب کردند. او افزود که دستور تحقیقات کامل را در مورد چگونگی این رویداد صادر کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین در فبروری ۲۰۲۲، این مرگبارترین حملات میزاییلی روسیه بر اوکراین بوده است.

رییس جمهور اوکراین در این پیام ویدیویی که درشبکۀ پیام‌رسان تلگرام نشر شد، گفته است که روسیه به گونۀ قطع به خاطر این حمله پاسخگو قرار خواهد گرفت.

او یکبار دیگر خواستار فراهم آوری سیستم‌های دافع هوای غربی به نیروهای اوکراینی شد و متحدان غربی خود را ترغیب کرد تا اجازه دهند که تسلیحات دوربردی را که به اوکراین فراهم کرده اند، برای حمله در عمق قلمرو روسیه کار گرفته شود.

او گفت: "به همگان در جهان که قدرت توقف این دهشت را دارند، خطاب می‌کنیم: اوکراین به سیستم‌های دافع هوا و میزایل نیاز دارد، نباید این تسلیحات در انبارها نگهداری شود."

رییس جمهور اوکراین افزود: "برای حفاظت مان از دهشت روسیه، همین اکنون به تسلیحات دوربرد نیاز داریم، نه وقت دیگری. بد بختانه که هر روز تاخیر در این زمینه به مفهوم از دست رفتن جان انسان‌ها است."

از آغاز تهاجم تمام عیار نظامی روسیه بر اوکراین در فبروری ۲۰۲۲ حمله بر انستیتیوت نظامی پولتاوا یکی از مرگبارترین حملات روسیه بر اوکراین خوانده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG