لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراین: حملات تازۀ روسیه جان ۱۰ غیر نظامی را گرفت


پولیس ملی اوکراین می‌گوید که حملات روسیه در سراسر اوکراین امروز دوشنبه ۱۰ اکتوبر (۱۸ میزان) جان حد اقل ۱۰ نفر را گرفت و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

پولیس ملی اوکراین با نشر اعلامیۀ در صفحۀ فیسبوک‌اش نگاشته است که در اثر حملات راکتی نیروهای روسی بر خاک اوکراین حدود ۶۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

مقامات گفته اند که در کیف، پایتخت این کشور، حد اقل پنج نفر کشته و ۵۵ نفر دیگر زخمی شده اند که از این میان ۴۲نفر آن در شفاخانه بستری شده اند.

دنیس شمیگل، صدر اعظم اوکراین گفته است که نیروهای روسی در هشت منطقه و شهر کیف، زیربناهای مهم را هدف قرار دادند. او گفته است که برای قطع موقتی جریان برق، آب و مخابرات آمادگی می‌گیرند.

ینس ستولتنبرگ، منشی عمومی پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) حملات روسیه را تقبیح کرده و آنرا وحشتناک عنوان کرده است.

ستولتنبرگ در یک تماس تلیفونی با دیمیترو کولیبا، وزیر خارجۀ اوکراین گفت که ناتو به حمایت‌ از اوکراین در مقابل پرخاشگری مسکو ادامه خواهد داد.

اردوی اوکراین گفته است که روسیه کم از کم ۸۴ میزایل کروز را دو روز پس از تخریب یک پل عمده در کریمیه ، بر خاک اوکراین پرتاب کرد.

مسکو اتهام وارد کرده است که نیروهای ویژۀ اوکراین در عقب انفجاری قرار دارند که این پل را تخریب کرد؛ پلی که کریمیه را با مسکو وصل می‌کند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تعهد کرده است که حملات انتقامجویانۀ شدیدتری را علیه کیف انجام خواهد داد.

او در اشاره به انفجار بر پل کریمیه گفت که باید هیچ تردیدی وجود نداشته باشد که اگر تلاش‌ها برای انجام "حملات تروریستی" ادامه یابد، پاسخ روسیه نیز شدید خواهد بود.

دیمتری میدویدوف، معاون شورای امنیت روسیه هشدار داده است که قطع جریان برق و آب در سراسر اوکراین، قسمت اول حملات بود.

XS
SM
MD
LG