لینک های دسترسی

Breaking News

سویدن به مهاجرانی که داوطلبانه به کشورشان برمی‌گردند تا ۳۴هزار دالر پول نقد می‌پردازد 


حکومت سویدن روز پنجشنبه ۱۲ سپتمبر (۲۲ سنبله) گفت که مقدار پول تشویقی برای مهاجرانی را که می‌خواهند داوطلبانه به کشورهای اصلی شان بر گردند، به گونهٔ گسترده افزایش می‌دهد.

حکومت سویدن هدف این اقدام را ترغیب مهاجران بیشتر برای برگشت به کشورهای شان عنوان کرده است.

حکومت راست‌گرای سویدن گفته که سر از سال ۲۰۲۶ میلادی، مهاجرانی که به گونهٔ داوطلب به کشورهای اصلی شان برمی‌گردند، واجد شرایط دریافت ۳۵۰هزار کرون معادل ۳۴ هزار دالر امریکایی شناخته خواهند شد.

جان فورسیل، وزیر مهاجرت سویدن، به خبرنگاران گفت که "ما در وسط یک تغییر در پالیسی مهاجرت خود قرار داریم."

در حال حاضر، مهاجرانی که داوطلبانه سویدن را ترک می‌کنند تا ۱۰هزار کرون و هر کودک ۵۰۰۰ کرون دریافت می‌کند. هر خانواده تا ۴۰ هزار کرون دریافت کرده می‌تواند.

پول تشویقی در سویدن از سال ۱۹۸۴ به اینسو به مهاجران پرداخته می‌شود، اما اکثر مهاجران در این مورد نمی‌دانند و مقدار آن خیلی اندک است و شمار کمی از مهاجران از آن مستفید می‌شوند.

لودویگ اسپلنگ، عضو حزب دموکرات حکومت سویدن، به خبرنگاران گفت که اگر شمار بیشتر مهاجران در این مورد بدانند و مقدار پول تشویقی افزایش یابد، مهاجران بیشتر این پیشنهاد را خواهند پذیرفت.

این در حالی است که هیات موظف شدهٔ حکومت سویدن در این خصوص، ماه گذشته بر خلاف آن مشورت داد.

اولف کرسترسن، صدر اعظم محافظه کار سویدن، پس از آن که در سال ۲۰۲۲ به قدرت رسید، تعهد کرد که جلومهاجرت و جرایم را بگیرد. دموکرات‌های ضد مهاجرت جز کوچک حکومت ایتلافی وی اند.

سویدن از دههٔ ۱۹۹۰ به اینسو شمار زیادی از مهاجران را پذیرفته و اکثریت این مهاجران از کشورهای جنگ‌زده مانند افغانستان، یوگوسلاویا، سوریه، سومالیا، ایران و عراق اند.

اما این کشور با مشکل ادغام این مهاجرین به جامعهٔ سویدنی با مشکل مواجه است.

گروه

XS
SM
MD
LG