لینک های دسترسی

Breaking News

حضور زنان در صفوف پولیس در مناطق کرد نشین سوریه روبه افزایش است


آسیه محمد، پولیس ترافیک در قامشلی، سوریه 
آسیه محمد، پولیس ترافیک در قامشلی، سوریه 

شمار زنانی که در شمال شرق سوریه برای پیوستن به پولیس ترافیک ثبت نام می‌کنند، در حال افزایش است.

آسیه محمد تردد موترها را در جاده‌های قامشلی، شهر با اکثریت کردها در شمال شرق سوریه، کنترول می‌کند. این افسر پولیس ۲۴ ساله می‌گوید که این شغل به وی احساس توانمندی داده است.

او به صدای امریکا گفت: "خانواده ام در کنارم بود. آنان مرا تشویق کردند که به این کار رو بیاورم تا وضعیت‌ام بهتر شود. از سایر زنان نیز می‌خواهم که این شغل را آغاز کنند."

منطقه کرد نشین سوریه یگانه محل در این کشور جنگ زده است که زنان می‌-توانند به حیث پولیس ترافیک کار کنند.

بسیاری باشندگان این منطقه به این باور اند که به کار گماشتن زنان در همچو شغل ها در از میان برداشتن کلیشه های موجود در مورد زنان در سوریه، کمک خواهد کرد.

عبدالقادر احمد، باشندهٔ قامشلی می‌گوید: "زنان، توانایی خود را در تمام کار ها به اثبات رسانده اند. آنان قرار نیست که تنها به کار های پشت میز گماشته شوند چون همچو شغل‌ها، توانایی آنان را محدود می‌کند. زنان در اینجا توانایی انجام هر کار را دارند."

اداره خود مختار شمال و شرق سوریه به رهبری کرد‌ها در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد و در آن مردان و زنان می‌توانند در رهبری ادارات قرار بگیرند.

اما اداره ترافیک قامشلی می‌خواهد که زنان در نیروی کار این اداره نیز حضور مساویانه داشته باشند. در حال حاضر، زنان تنها ۳۰ در صد قوای کار این اداره را تشکیل می دهند.

آمنه حسن، عضو اداره ترافیک قامشلی، گفت: "برخی موانع در شروع کار وجود داشت اما توانستیم که حضور قوی خود را در اداره ترافیک ایجاد کنیم، هم در گماشتن زنان در پوست ها اداری و هم در اعزام آنان در ساحه."

آسیه محمد می‌گوید که او و سایر همکاران زن‌اش با انجام وظیفه به حیث پولیس ترافیک نشان دادند که اگر شرایط برای زنان مساعد شود، آنان قادر به انجام هر کاری اند.

XS
SM
MD
LG