لینک های دسترسی

Breaking News

حوثی‌ها: دو میزایل‌ ما بر یک کشتی امریکایی اصابت کرد؛ امریکا: اصابت نکرده است


گروه حوثی‌ها با نشر این تصویر گفته است که جنگجویان این گروه در حال پرتاب میزایل اند
گروه حوثی‌ها با نشر این تصویر گفته است که جنگجویان این گروه در حال پرتاب میزایل اند

شورشیان حوثی یمن روز پنجشنبه ۱۸ جنوری (۲۸ جدی) گفتند که دو میزایل این گروه به "گونهٔ مستقیم" بر یک کشتی امریکایی در خلیج عدن اصابت کرد. اما مقامات امریکایی گفته اند که این میزایل‌ها در آب فرود آمده است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)‌ با نشر اعلامیه‌ای گفته است که عملهٔ کشتی دیدند که میزایل‌ها به آب فرود آمدند و از هیچ گونه تلفات جانی و خسارات مالی از این کشتی که با پرچم جزیرهٔ مارشال سفر می‌کرد، گزارش نشده است.

این درحالی است که نیروهای امریکایی روز پنجشنبه حملاتی بیشتری را بر مواضع شورشیان حوثی یمن تحت حمایت ایران در حالی انجام دادند که نگرانی‌ها در مورد گسترش جنگ حماس-اسراییل به منطقه افزایش یافته است.

صبرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع امریکا، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: "ما در تلاش جنگ نیستم. ما فکر نمی‌کنیم که در جنگ قرار داریم. ما نمی‌خواهیم که شاهد جنگ منطقه‌ای باشیم."

سینگ افزود که حملات روز پنجشنبه بر مواضع شورشیان حوثی توسط طیاره‌های جنگی اف-۱۸ "دفاع خودی" بود که دو میزایل ضد کشتی آمادهٔ پرتاب را از بین برد.

او افزود که این میزایل‌ها تهدید آنی را در منطقه متوجه کشتی‌های تجارتی و کشتی‌های نیروهای بحری ایالات متحده می‌کرد.

این پنجمین حملهٔ نیروهای امریکایی و بریتانیایی بر مواضع شورشیان حوثی در جریان یک هفتهٔ گذشته بود.

بریتانیا و ایالات متحده روز جمعه ۱۲ جنوری (۲۲ جدی) با حمایت آسترالیا، بحرین، کانادا و هالند بر ده‌ها موضع حوثی‌ها در ساحات مختلف یمن حمله کردند.

شورشیان حوثی که کنترول اکثریت بخش‌های یمن را در دست دارند، سیستم تجارت بین المللی را در طول چند هفته اخیر با حملات بر کشتی هایی که از تنگه باب المندب در جنوب بحیره سرخ عبور می‌کنند، مختل کرده اند. این گروه گفته است که این حملات را در واکنش به حملات اسراییل بر غزه انجام می‌دهد.

گروه

XS
SM
MD
LG