لینک های دسترسی

Breaking News

نامزدان معاونیت ریاست جمهوری امریکا شام سه شنبه مناظره می‌کنند


تم والز، معاون تکت انتخاباتی کاملا هریس (راست) و جیمز دیوید ونس، معاون تکت انتخاباتی دونالد ترمپ
تم والز، معاون تکت انتخاباتی کاملا هریس (راست) و جیمز دیوید ونس، معاون تکت انتخاباتی دونالد ترمپ

قرار است تم والز، والی مینسوتا و معاون تکت انتخاباتی کاملا هریس، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا سه شنبه شب اول اکتوبر (۱۰ میزان) برای نخستین بار با جیمز دیوید ونس، سناتور امریکایی و معاون تکت انتخاباتی دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه مناظره کند.

والز و ونس در شهر نیویارک به مناظره پرداخته و تلاش خواهند کرد تا در جریان این مناظره که ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید، رای دهندگان را در بیش از یک ماه که به انتخابات مانده، به سمت خود جذب کنند.

انتظار می‌رود که ده‌ها میلیون امریکایی مناظره میان دو معاون تکت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده را تماشا کنند و احتمالاً این تنها مناظره میان دو رقیب در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری باشد.

نظرسنجی ملی نشان می‌دهد که نامزادان دو حزب در رقابت تنگاتنگ قرار دارند و مناظره سه‌شنبه شب برای هر دو از اهمیت برخوردار است. این دو رقیب تلاش خواهند کرد تا در جریان این مناظره شمار اندکی از رای دهندگان را که تا حالا تصمیم نگرفته‌اند به کدام یک از نامزدان رای بدهند، به نفع خود قناعت بدهند.

بیل گالستن، کارشناس ارشد حکومت‌داری در انستیتیوت پژوهشی بروکینگز، به صدای امریکا گفت که بخش مهمی از مناظره والز و ونس این خواهد بود که مرتکب اشتباه نشوند و یا موضع سیاسی را بیان نکنند که مخالف مشی نامزد ریاست جمهوری حزب شان باشد.

گالستن گفت: "نخستین کاری که آنها باید انجام دهند این است که خود را به رای دهندگان معرفی کنند و هر کدام تلاش کنند که یک برداشت کلی خوبی از خود به جا نگذارند. ثانیاً، قانون اصلی نامزدهای معاونیت رییس جمهور تقریباً مشابه قانون اصلی معاونان رییس جمهور است؛ یعنی کاری نکنند که باعث تضعیف یا شرمساری نامزد یا رییس جمهور شود."

در انتخابات‌ قبلی رای دهندگان توانسته بودند با دیدن چندین مناظره مربوط به نامزدهای ریاست جمهوری تصمیم بگیرند، اما این انتخابات متفاوت بوده است.

ترمپ در مناظرۀ ماه جون با جو بایدن، رییس‌جمهور شرکت کرد، رویدادی که برای بایدن خوب پیش نرفت و باعث شد که او از رقابت دست بردارد. پس از اینکه هریس نامزد دموکرات‌ها شد، او و ترمپ ماه گذشته در یک مناظره با یکدیگر به رقابت پرداختند. قرار نیست که آنها مناظرهٔ دیگری هم داشته باشند.

بر اساس نظرسنجی‌ها، زمانی که بایدن در پایان کارزار انتخاباتی خود قرار داشت، از ترمپ عقب تر بود، اما هریس در نظرسنجی‌های متعدد از ترمپ سبقت گرفته است.

این مناظره در حالی برگزار می‌شود که رای گیری زودهنگام در شش ایالت از ۵۰ ایالت ایالات متحده آغاز شده و قرار است تا ۱۶ ماه اکتوبر در ۱۰ ایالت دیگر نیز رای گیری زودهنگام برگزار شود.

گروه

XS
SM
MD
LG