لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: ماه گذشته ۲۵۰هزار نفر در افغانستان کمک‌های غذایی دریافت کردند


برنامۀ جهانی غذا می‌گوید که تنها در ماه سپتمبر امسال، برای ۲۵هزار نفر در سراسر افغانستان کمک‌های غذایی مساعدت کرده است.
برنامۀ جهانی غذا می‌گوید که تنها در ماه سپتمبر امسال، برای ۲۵هزار نفر در سراسر افغانستان کمک‌های غذایی مساعدت کرده است.

برنامۀ جهانی غذا می‌گوید که تنها در ماه سپتمبر امسال، برای ۲۵۰هزار نفر در سراسر افغانستان کمک‌های غذایی مساعدت کرده و این کمک‌ها در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

این ادارۀ ملل متحد ناوقت روز پنجشنبه ۱۷ اکتوبر (۲۶ میزان) با فرستادن اعلامیه‌ای به رسانه‌ها گفت که کمک غذایی به همکاری چین به نیازمندان انجام شده است.

در اعلامیه به نقل از ماچین کوونگ، قونسل امور اقتصادی و تجاری سفارت چین در کابل آمده است: "تمام جوامع در سراسر افغانستان وضعیت بی‌سابقه فقر و گرسنگی را تجربه می‌کنند، چین به همکاری خود با برنامه جهانی غذا برای نجات جان افغان‌های نیازمندان در افغانستان ادامه می‌دهد."

به گفتۀ برنامه جهانی غذا، چین این کمک‌ها را در حالی به مردم افغانستان فراهم کرده که ادارات ملل متحد با کمبود شدید بودجه در این کشور مواجه بوده و همچنان بسیاری از برنامه‌های روند کمک‌رسانی با مشکل روبرو شده است.

بر اساس معلومات ملل متحد، این سازمان به دلیل کمبود بودجه، سال گذشته کمک غذایی برای ۱۰ میلیون نفر و در تابستان سال جاری، کمک‌های غذایی برای ۱۱ میلیون تن دیگر را در این کشور متوقف کرده است.

ملل متحد اضافه کرده که با کاهش بودجه، بیش از دو میلیون کودک و مادران شیرده که از بیماری سوتغذیه رنج می‌برند، از کمک‌های غذای ویژه مغذی محروم شدند.

شاو وی لی، رییس برنامهٔ جهانی غذا در افغانستان گفت: "افغانستان همچنان کشوری است که در سطح جهان با گرسنگی شدید مواجه است و بیش از سه - چهارم جمعیت این کشور توانایی خرید یک وقت غذایی مغذی برای جلوگیری از بیماری سوتغذیه را ندارند."

او تاکید کرده که با نزدیک شدن سردی هوا بسیاری از خانواده‌ها به کمک‌های بشری دوامدار در مناطق دوردست نیاز دارند.

این در حالی است که اخیراً دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) گفت که برای کمک‌رسانی به افراد نیازمند در زمستان امسال، به بیش از ۶۰۳ میلیون دالر نیاز است.

این ادارۀ ملل متحد به تاریخ نهم اکتوبر (۱۸ میزان) با نشر گزارشی از آماده شدن پلان زمستانی برای کمک به نیازمندان در سراسر افغانستان خبر داده و گفت که این بودجه برای پشتیبانی از فعالیت‌های مقدماتی آمادگی زمستانی مانند ارتقا و بازسازی سرپناه‌ها و تهیه لباس گرم و کمپل تا سه ماه آینده هزینه می‌شود.

اوچا پیش‌بینی کرده است که زمستان امسال بسیار "سرد و خنک" خواهد بود و به گفتۀ این نهاد، پیش از آغاز برفباری‌ها و مسدود شدن راه‌های مواصلاتی، نیاز است تا کمک‌های بشری به شمول غذا، لباس گرم، خیمه و کمپل به مناطق دورافتاده فرستاده و در آنجا ذخیره شود.

به گفتۀ اوچا، برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان ملل متحد از جامعۀ جهانی، ۳.۰۶ میلیارد دالر بودجه تقاضا کرده بود، اما از این میان، تنها ۸۰۰ میلیون آن تامین شده است.

بر بنیاد معلومات ملل متحد، هم اکنون ۱۲.۴ میلیون نفر در افغانستان مصوونیت غذایی ندارند و از این میان ۲.۹ میلیون نفر سطح بلند گرسنگی را تجربه می‌کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG