لینک های دسترسی

Breaking News

مشاور قصر سفید: یک شهروند امریکا از قید حماس آزاد می‌شود 


جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی قصر سفید ایالات متحده
جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی قصر سفید ایالات متحده

جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی قصر سفید، امروز ۲۶ نومبر (پنجم قوس) گفت که یک شهروند امریکا امروز از اسارت حماس رها خواهد شد.

سولیوان در مورد این شهروند امریکا معلومات بیشتر ارایه نکرد. او در پاسخ به سوالی که آیا این شهروند امریکا همان دختر چهارساله‌ای است که پدر و مادرش کشته شده اند، افزود که در موقفی نیست که این معلومات را تایید کند.

اسراییل و حماس روی تبادلهٔ ۵۰ نفری که توسط این گروه فلسطینی گروگان گرفته شده با ۱۵۰ زندانی فلسطینی در مقابل آتش‌بس چهار روزه توافق کرده اند.

تا اکنون، حماس ۲۶ اسراییلی و چهار تایلندی و اسراییل ۷۸ فلسطینی‌ را آزاد کرده اند.

مصر که در این تبادله منحیث میانجی کمک می‌کند، گفته است که فهرست ۱۳ اسراییلی و ۳۹ فلسطینی را دریافت کرده که قرار است امروز رها شوند. با رهایی این افراد، این سومین دسته از گروگانان و زندانیان فلسطینی‌ اند که از بند رها می‌شوند.

جنگجویان گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر بر اسراییل حمله کرده و به گفتهٔ مقامات اسراییلی افزون بر کشتن ۱۲۰۰ نفر، حدود ۲۴۰ نفر دیگر، به شمول شهروندان خارجی و عمدتاً اسراییلی‌ها، را گروگان گرفتند.

اسراییل نیز در پاسخ به این حمله، غزه را زیر ضربات پیهم حملات هوایی و زمینی قرار داد که در اثر آن، به گفتهٔ مقام‌ها در غزه، کم و بیش ۱۵۰۰۰ نفر، عمدتاً کودکان و زنان، کشته شدند.

گروه

XS
SM
MD
LG