لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید: تحرکات امریکا در شرق میانه دفاعی و به هدف کاهش تنش‌ها است


وزارت دفاع ایالات متحده روز جمعه گفت که تجهیزات جدید ایالات متحده در شرق میانه شامل طیاره‌ها و کشتی‌های جنگی است.
وزارت دفاع ایالات متحده روز جمعه گفت که تجهیزات جدید ایالات متحده در شرق میانه شامل طیاره‌ها و کشتی‌های جنگی است.

شورای امنیت ملی قصر سفید گفته است که اقدامات اخیر ایالات متحده در شرق میانه به شمول سفارش به شهروندان امریکا برای خروج از لبنان و اعزام شمار بیشتر نظامیان امریکایی به شرق میانه، تدابیر ''دفاعی و پیشگیرانه'' است.

جاناتن فاینر، معاون شورای امنیت ملی قصر سفید، روز یکشنبه چهارم اگست (۱۴ اسد) در مصاحبه با شبکۀ تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت: "هدف ما تنش‌زدایی است، هدف ما بازدارندگی است، هدف ما دفاع از اسراییل است."

این مقام قصر سفید گفت که ایالات متحده تلاش می‌کند برای هر سناریوی ممکن در شرق میانه آماده باشد.

پس از کشته شدن اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی گروه حماس، در تهران و پیش از آن، کشته شدن فواد شکر، فرمانده ارشد نظامی گروه حزب‌الله، در حملۀ هوایی اسراییل در بیروت، پایتخت لبنان، تنش‌ها در شرق میانه اوج گرفته است.

گروه حزب‌الله لبنان و حکومت ایران عهد کرده اند که از حملاتی که منجر به کشته شدن هنیه و شکر شد، انتقام خواهند گرفت.

در پی تشدید تنش‌ها، وزارت دفاع ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که قابلیت‌های نظامی دفاعی بیشتر را در شرق میانه مستقر خواهد کرد تا از نیروهای امریکایی مستقر در منطقه و اسراییل دفاع کند.

سبرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع امریکا، گفت که استقرار این تجهیزات اضافی در پاسخ به تهدیدات ایران و تندروانی است که از حمایت ایران برخوردارند. او گفت که این اقدامات کاملاً دفاعی بوده و "پیام بازدارندگی" را می‌فرستد.

سینگ در مورد اینکه چه قابلیت‌ها و تجهیزات جدید به منطقه فرستاده خواهد شد، جزییات ارایه نکرد، اما پنتاگون در یک بیانیهٔ جداگانه گفت که تجهیزات جدید شامل طیاره‌ها و کشتی‌های جنگی خواهد بود.

با افزایش خطر تشدید درگیری میان حزب‌الله لبنان و اسراییل، شمار زیاد کشورها، به شمول ایالات متحده به شهروندان شان سفارش کرده اند که فوراً از لبنان بیرون شوند.

گروه

XS
SM
MD
LG