محمولهٔ کمک‌های اتحادیه اروپا برای زلزله‌زدگان هرات به کابل رسید

ماموریت اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که یک محمولۀ جدید کمک‌های این اتحادیه به زلزله‌زدگان هرات به افغانستان رسید.

این اداره نوشته است که طیارۀ حامل این کمک‌ها شب گذشته ۲۱ نومبر (۳۰ عقرب) به میدان هوایی بین‌المللی کابل رسیده است.

ماموریت اتحادیه اروپا در پیامی در شبکۀ اجتماعی ایکس نگاشته است: "هزاران افغان در زلزله هرات همه چیز خود را از دست داده اند. ما همچنان در کنار نیازمندان هستیم".

این کمک‌ها از ایتالیا و ایرلند بارگیری شده است و در اختیارهای نهادهای امدادرسان به شمول سازمان جهانی صحت و کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ قرار خواهد گرفت.

یانز لنارچیچ، کمیشنر اتحادیه اروپا برای مدیریت بحران و حفاظت مدنی و کمک‌های بشری، در شبکۀ اجتماعی ایکس گفته است که این محموله کمک‌های بیشتری را برای مردم آسیب‌دیده از زلزله‌های اخیر در افغانستان فراهم می‌کند.

پیش از این اتحادیه اروپا ۵۷ تن کمپل، بسته‌های کمک زمستانی و خیمه‌، ۲۰ تن دوا و ۱۵ تن مواد غذایی را به تاریخ ۳۰ اکتوبر (هشت عقرب) به زلزله‌زدگان هرات فرستاده بود.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید

ده‌ها تن کمک بشری اتحادیه اروپا برای زلزله‌زدگان به هرات رسید

پس از وقوع زلزلهٔ نخست در هفتم اکتوبر در افغانستان، اتحادیه اروپا بسته کمک‌های بشردوستانه را تصویب کرد که شامل ۲.۵ میلیون یورو بودجه برای ادارات بشری در محل و همچنین ارایه کمک‌های غیرنقدی از ذخایر این اتحادیه می‌شود.

بر اساس معلومات نهاد عملیات کمک‌های بشردوستانه و حفاظت مدنی اروپا (ECHO) قرار است که سومین پرواز کمک‌های بشری اتحادیه اروپا از دوبی به هرات صورت بگیرد که در مجموع حمایت اتحادیه اروپا برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان هرات به ۴.۵ میلیون یورو می‌رسد.

بین هفتم تا ۱۵ اکتوبر سه زلزله قوی ۶.۳ ریکتری ولایت هرات و مناطق همجوار آن را لرزاند که بر اساس گزارش ملل متحد ۱.۶ میلیون نفر از آن متاثر شدند و حد اقل ۱۱۴هزار نفر به کمک‌های فوری بشری نیازمند شدند.

اداره انکشافی ملل متحد گزارش داده است که علاوه بر ۱۵۰۰ کشته و بیش از ۲۰۰۰ زخمی، این رویداد طبیعی بیش از ۶۶هزار نفر را به طور مستقیم متضرر کرده و ۵۱۳ روستا را تحت تاثیر قرار داده است.

بر اساس معلومات دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد تا تاریخ ۲۴ اکتوبر ۲۴.۳ میلیون دالر تعهد کمک به زلزله‌زدگان دریافت شده است، اما هنوز هم بیش از ۶۹ میلیون دالر بودجه کمبود است.

پیش از این، ملل متحد برای رسیدگی به نیازهای حیاتی و حساس جمعیتی که بیشترین آسیب را در فصل زمستان دارند، در مجموع، ۹۳.۶ میلیون دالر تقاضا کرده بود. این پول برای انجام سریع فعالیت‌های واکنش نجات‌بخش و حمایت از ۱۱۴هزار نفر نیازمند طی شش ماه آینده هزینه خواهد شد.