فروریختن تونل در هند؛ ۴۰ کارگر گیرمانده اند

عکس آرشیف

کم از کم ۴۰ کارگر هندی پس از آن در داخل یک تونل در شمال هند گیر مانده اند که بخشی از این تونل فروریخت و راه بیرون شدن این کارگران مسدود شد.

مقام‌های هندی گفته اند که این رویداد صبح یکشنبه ۱۲ نومبر (۲۱ عقرب) در ایالت اتراکند به وقوع پیوست. به گفتهٔ مقام‌ها این تونل با طول ۴.۵ کیلومتر بخشی از یک پروژهٔ اعمار جاده در این ساحهٔ کوهستانی بود.

دورگیش رتودی، یک مقام ادارهٔ محلی رسیدگی به حوادث در ایالت اتراکند به خبرگزاری فرانس پرس گفت: "حدود ۲۰۰ متر این تونل فروریخته است... حدود ۴۰ تا ۴۱ کارگر در داخل تونل گیرمانده اند. آکسیجن برای آنان فراهم شده است."

تصاویری که از سوی ادارات ملی نشر شده است، انبوهی از کانکریت را نشان می‌دهد که دهانهٔ تونل را مسدود کرده است.

پوشکار سینگ دهامی، وزیر اعلای اتراکند در یک پیام در شبکهٔ اجتماعی ایکس نگاشته است:‌ "به خداوند دعا کند تا آن کارگرانی که در داخل تونل گیرمانده اند، به سلامت بیرون کشیده شوند."

دورگیش رتودی گفت که از طریق تیوبی که به کارگران گیرمانده آکسیجن فراهم می‌کند، پیامی به آنان ارسال شده و برای شان اطمینان داده شده است که تمام تلاش‌ها برای نجات آنان به خرج داده می‌شود.

او گفت که تا کنون جواب این پیام از داخل تونل به امدادرسانان نرسیده است. او افزود که به هر اندازه که امدادرسانان تلاش می‌کنند تا آوار را پس کرده و سد را برطرف کنند، مقادیر بیشتر آوار فرو می‌ریزد.

یک مقام پولیس محلی به رسانه‌های هندی گفته است که "بسیار خوشبین" است که کارگران گیرمانده در داخل این تونل به گونهٔ مصوون نجات داده خواهند شد، اما گفت: "دشوار است که گفته شود که این کار چقدر وقت را در بر خواهد گرفت."

این تونل بخشی از پروژهٔ راه‌سازی ابتکاری نرندرا مودی، صدر اعظم هند است که هدف آن بهبود خطوط اتصال میان مشهورترین زیارتگاه‌های هندوها در این ساحه می‌باشد.