کشته شدن نه منسوب پولیس و دو متعلم مکتب در پاکستان 

عکس: آرشیف

مقامات امنیتی در پاکستان امروز ۲۲ اگست (اول سنبله) گفتند که در دو حملهٔ جداگانه در ایالت پنجاب این کشور، نه منسوب پولیس و دو متعلم مکتب کشته شدند.

در حملهٔ نخست، پولیس گفت که یک گروه جنایت‌پیشه در ساحهٔ رحیم یار خان ایالت پنجاب بر دو واسطهٔ منسوبین پولیس با راکت سرشانه‌ای حمله کرد که در آن نه منسوب پولیس کشته و چندین منسوب دیگر زخمی شدند.

گروه‌های راهزن از دهه‌ها به اینسو در ساحات مرزی ایالت سند و پنجاب فعالیت داشته و از طریق اختطاف و اخاذی پول به دست میاورند.

اردوی پاکستان در اوایل دههٔ ۱۹۹۰ علیه این گروه‌ها عملیات تمام عیار نظامی را در ایالت سند راه اندازی کرد، اما ناتوانی حکومت در حفظ حاکمیت قانون سبب شد که این گروه‌ها یک بار دیگر عرض اندام کنند.

دفتر شهباز شریف‌، صدر اعظم پاکستان، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که دستور اقدامات "موثر و فوری" علیه حمله کنندگان را صادر کرده است.

در یک حملهٔ دیگر در ایالت پنجاب، افراد مسلح با گلوله‌باری بر موتر حامل شاگردان مکتب، دو متعلم را کشته و شش متعلم دیگر را زخمی کردند.

پولیس گفت که این حمله روز پنجشنبه ۲۲ اگست (اول سنبله) در دهری کوت شهر اتک صورت گرفت. مقامات گفته اند که گمان میر‌ود رانندهٔ واسطه که در این حمله زخمی شده است، هدف حمله کنندگان بوده باشد.

پولیس همچنان گفته است که حمله کنندگان توانسته اند از ساحه فرار کنند.

مقامات پولیس شهر اتک گفته اند که دو شاگرد کشته شده، دختران ۱۰ و ۱۱ ساله بودند و شاگردان دیگر که در این جریان زخمی شده اند نیز در همین سن و سال قرار دارند.

شهباز شریف این حمله را تقبیح کرده و آنرا "ظالمانه" خوانده است.

این در حالی است که حملات هدفمند در ماه‌های اخیر در پاکستان افزایش یافته است.

این مطلب بر اساس معلومات خبرگزاری های فرانس‌پرس و اسوشیتدپرس تهیه شده است.