لینک های دسترسی

Breaking News

جسد پنج شهروند افغانستان که در پاکستان کشته شده بودند، به خانواده هایشان تحویل داده شد


عکس آرشیف
عکس آرشیف

سفارت حکومت طالبان در اسلام آباد، روز پنجشنبه ۲۲ آگست (۱ سنبله)، گفت که پنج فردی که هفتهٔ گذشته با ضرب گلوله کشته و بر یک پایه برق آویزان شده بودند، شهروندان افغانستان بودند واجساد آنها به خانواده‌های شان تحویل داده شدند.

این اجساد روز جمعه هفته گذشته در نزدیک یک کالج در شهر دالبندین واقع در ایالت بلوچستان در نزدیک سرحدات میان افغانستان و ایران یافت شدند.

در اعلامیه سفارت آمده است که این اجساد، روز چهارشنبه، در گذرگاه مرزی واقع در منطقه اسپین بولدک و چمن به خانواده های قربانیان تحویل داده شد. این اعلامیه می افزاید که قونسلگری طالبان در بلوچستان، با "تلاش جدی" قادر به بازگرداندن این اجساد به خانواده‌های‌شان در افغانستان شد.

خبرگزاری فرانس پرس با استناد به این اعلامیه گزارش داده که این پنج شهروند افغانستان "به شکل فجیعی توسط افراد ناشناس" کشته شدند.

بلوچستان یکی از بزرگترین ایالت‌های پاکستان با نفوس اندک می‌باشد که محل فعالیت چند گروه شبه نظامی می‌باشد. برخی از این گروه‌ها برای استقلال این ایالت و یا کسب سهم بزرگتری از منابع معدنی این منطقه، می‌جنگند و نیرو های امنیتی در این منطقه اغلب هدف بم‌گذاری ها قرار می‌گیرند.

گروه‌های اسلام گرا در این منطقه در عقب خشونت فرقه‌ای نیز می‌باشند.

از زمان به قدرت رسیدن مجدد طالبان در افغانستان در سال ۲۰۲۱، نزدیک به ۶۰۰ هزار شهروند افغانستان به پاکستان سفر کرده است.

در حالیکه روابط میان پاکستان و حکومت طالبان به دلیل تشدید اوضاع امنیتی در پاکستان پر تنش شده، اسلام‌آباد از سال گذشته به اینسو، یک کمپاین را برای اخراج مهاجرین افغان فاقد سند آغاز کرد که با واکنش بین المللی و اعتراض فعالین حقوق مهاجرین همراه بود.

گروه

XS
SM
MD
LG