پایان دور یک هشتم جام جهانی فوتسال؛ دور یک چهارم ۲۹ سپتمبر آغاز می شود

جام جهانی فوتسال اوزبیکستان؛ رقابت میان تیم های فوتسال ارجنتاین و کروشیا

جام جهانی فوتسال اوزبیکستان، وارد مرحلۀ حساس‌تر یک چهارم شده که در آن هشت تیم برتر جهان توانستند پس از رقابت های نفس‌گیر صعود کنند.

تیم های ارجنتاین - کروشیا و تایلند - فرانسه روز جمعه ۲۸ سپتمبر در شهر های بخارا و تاشکند به مصاف هم رفتند.

در رقابت که میان فرانسه و تایلند برگزار شد، تیم ملی فوتسال فرانسه توانست تایلندی ها را با نتیجۀ ۵ - ۲ شکست دهد. فرانسه پیش از رسیدن به دور حذفی در آخرین رقابت گروهی خود با ایران، نهایت تلاش خود را کرد تا تیم دوم از گروه (ایف) صعود کند.

ایران که تیم نخست این گروه بود در رقابت با مراکش پنجشنبه شب با نتیجۀ ۴ - ۳ مغلوب شد.

تیم فرانسه در دور یک چهارم جام جهانی فوتسال تاریخ ۳۰ سپتمبر ساعت ۵:۰۰ عصر به وقت افغانستان به مصاف پاراگوای می رود.

در رقابت دوم روز جمعه که در شهر تاشکند میان تیم های فوتسال ارجنتاین و کروشیا برگزار شده بود، تیم ارجنتاین توانست با دو گول در مقابل صفر کروشیایی ها را از راه بردارد.

ارجنتاین در گروه (ج) پس از سه پیروزی با کسب ۹ امتیاز به دور حذفی صعود کرده بود که در آن با افغانستان نیز رو برو شده بود.

نخستین رقابت دور یک چهارم به تاریخ ۲۹ سپتمبر با برگزاری دو رقابت میان تیم های برازیل - مراکش و اوکراین - وینزیویلا ادامه میآبد.

دو بازی دیگر دور یک چهارم روز دوشنبه ۳۰ سپتمبر میان تیم های ارجنتاین - قزاقیستان و فرانسه - پاراگوای برگزار می شود.

جام جهانی فوتسال به روز های آخر خود نزدیک شده است اما این جام شاهد برگزاری رقابت ها و نتایج شگفت آور نیز بود که در آن اسپانیا، قهرمان دو مرتبه‌ای جهان در برابر وینزیویلا شکست خورد و پرتگال، قهرمان جام جهانی سال ۲۰۲۱ مغلوب قزاقیستان شد.

افغانستان که برای نخستین بار در این جام شرکت کرده بود، توانست با یک پیروزی و تفاضل کمتر گول ها به دور حذفی راه یابد اما در رقابت یک هشتم نهایی این جام در برابر پاراگوای با نتیجۀ ۳ - ۱ شکست خورد و از جام جهانی خداحافظی کرد.

دور نیمه نهایی جام جهانی فوتسال به تاریخ دوم و سوم ماه اکتوبر برگزار خواهد شد که رقابت برای کسب مقام سومی و قهرمانی این جام، به تاریخ ششم ماه اکتوبر در سالون هما در شهر تاشکند برگزار می شود.