اسراییل: می‌توانیم لبنان را به عصر حجر بفرستیم

حمله‌ٔ نیروهای اسراییلی بر جنوب لبنان

اسراییل امروز ۲۷ جون (هفتم سرطان) گفت که نمی‌خواهد با لبنان وارد جنگ شود، اما می‌تواند این همسایه‌اش را به "عصر حجر" بفرستد.

این در حالی است که رییس ادارهٔ بشری ملل متحد هشدار داد که جنگ اسراییل با لبنان ویرانگر خواهد بود.

یواف گالانت، وزیر دفاع اسراییل، در جریان سفراش به واشنگتن گفت که کشوراش می‌تواند لبنان را دوباره به عصر حجر بفرستد، اما نمی‌خواهد این کار را انجام دهد.

او افزود: "ما نمی‌خواهیم جنگ کنیم، اما آمادهٔ هرگونه وضعیت هستیم و لبنان ایران را می‌داند."

پس از آغاز جنگ میان گروه حماس و اسراییل، در مرز لبنان با اسراییل، تقریباً همه روزه درگیری‌ها جریان داشته است و هراس مبدل شدن این درگیری‌ها به یک جنگ تمام عیار در هفته‌های اخیر در حالی افزایش یافته است که حملات فرامرزی بیشتر شده و اسراییل طرح تهاجم بر لبنان را تصویب کرد.

حسن نصرالله، رهبر حزب الله، هفتهٔ گذشته گفت که رهبران گروه‌‌های مورد حمایت ایران در شرق میانه از ایران،‌ عراق، سوریه، یمن و دیگر کشورها پیشنهاد پیوستن با حزب الله را داده اند، اما او گفت که حزب الله خودش بیش از ۱۰۰ هزار جنگجو دارد.

انتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، از اسراییل خواست تا از تشدید بیشتر جنگ با لبنان اجتناب کند.

در همین حال، آلمان و کانادا از شهروندان شان خواسته اند تا هر چه زودتر از لبنان بیرون شوند.

وزارت خارجهٔ آلمان گفته است که تنش‌ها در ساحهٔ مرز با اسراییل افزایش یافته و می‌تواند هر دقیقه تشدید شود.

مارتین گریفیتس، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه به خبرنگاران در ژنیو گفت که لبنان "نقطه اشتعال فراتر از همه نقاط اشتعال" است.

در پی این انکشاف، هزاران جنگجوی گروه‌های مورد حمایت ایران در شرق میانه گفته اند که در صورت تشدید درگیری‌ها و مبدل شدن آن به جنگ تمام عیار، حاضر اند به لبنان بروند و در جنگ بر ضد اسراییل به حزب الله بپیوندند.