تاریخ محاکمهٔ ابتدایی دونالد ترمپ تعیین شد

یک قاضی فدرال در ایالت فلوریدای ایالات متحده تاریخ ۱۴ اگست را برای آغاز محاکمهٔ ابتدایی دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا،‌تعیین کرد.

ترمپ به اتهامات مرتبط به نگهداری غیرقانونی ده‌ها سند محرم امنیت ملی امریکا باید در محکمه حاضر شود.

قاضی فدرال ایالت فلوریدا گفته است که تمام اقدامات پیش از محاکمه باید تا تاریخ ۲۴ جولای تکمیل شود.

دونالد ترمپ که اوایل ماه روان در پیوند به این اتهامات به محکمه در شهر میامی ایالت فلوریدا حاضر شده بود، اظهار بی‌گناهی کرده است.

ترمپ پس از آن به محکمه در شهر میامی احضار شد، که هیات منصفهٔ میامی او را به ۳۷ فقرهٔ جنایی به شمول ۳۱ فقرهٔ تخطی از قانون سواستفاده از اسناد محرم متهم کرد. مجازات هر فقره تا ۱۰ سال زندان است.

در تاریخ ایالات متحده، ترمپ نخستین رییس جمهور پیشین است که به خاطر اتهامات جنایی دوبار به محکمه رفته است.

در ماه اپریل، دونالد ترمپ، در ۳۴ فقرهٔ جرم جعلکاری سوابق تجارتی مرتبط به پرداختن پول به یک هنرپیشهٔ فلم‌های سکس، پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶، در یک محکمه در ایالت نیویارک اظهار بی‌گناهی کرد.

تحقیق کنندگان حدود یک سال پیش، نزدیک به ۱۳۰۰۰ سند را از اقامت‌گاه ترمپ در فلوریدا ضبط کردند. از آن میان ۱۰۰ سند، محرم علامه گذاری شده بود، با وجود آنکه یکی از وکلای ترمپ در گذشته گفته بود که تمامی اسنادی که علامه‌گذاری محرم داشت دوباره به حکومت برگشتانده شده است.

رییس جمهور پیشین در گذشته از حفظ و نگهداری این اسناد دفاع کرده و گفته بود که در زمان تصدی ریاست جمهوری‌اش این اسناد را غیر محرم ساخته بود. اما او در این مورد شواهدی را ارایه نکرده است.

او چندی پیش با نشر یک پیام ویدیویی در انستاگرام ادعا کرد که این همه اتهامات "مداخله در انتخابات" است و بر اساس شایعات نادرست وارد شده است و تعهد کرد که یک بار دیگر بی‌گناهی‌اش را ثابت خواهد کرد.

دونالد ترمپ برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده خود را نامزد کرده و با وصف اتهامات موجود گفته است که حتا اگر گنهکار هم شناخته شود، به مبارزات‌ انتخاباتی‌اش ادامه خواهد داد.