تلفات ناشی از باران‌های موسمی در پاکستان به ۵۵ نفر رسید

مقامات در پاکستان می‌گویند که رقم تلفات ناشی از باران‌های موسمی در این کشور دست‌کم به ۵۵ نفر رسیده است.

مقامات روز پنجشنبه ششم جولای (۱۵ سرطان) گفتند که ۱۲ نفر، به شمول هشت کودک در حوادث مرتبط به اقلیم جان باخته اند و هراس از سرازیر شدن سیلاب‌های در این کشور افزایش یافته است.

این در حالی است که باران‌های شدید موسمی سال گذشته نیز سبب سرازیر شدن سیلاب‌ها در پاکستان شد و خسارات هنگفت جانی و مالی را به بار آورد.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید قربانیان سیلاب در پاکستان از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت

باران‌های شدید چندین جاده را در شهر لاهور زیر آب کرده است. مقامات گفته اند که از روز چهارشنبه به اینسو ۱۹ نفر در لاهور در رویداد‌های فروریختن سقف‌ها و برق‌گرفتگی جان باخته اند.

ادارهٔ هوا شناسی پاکستان از باران‌های شدید در روز‌های آینده در شهر لاهور هشدار داده است.

در این حال، مقامات گفته اند که حد اقل هشت کودک در اثر لغزش زمین در ساحهٔ شنگلا ایالت خیبر پشتونخوا جان باختند.

تیم‌های نجات گفته اند هراس آن می‌رود که شمار دیگری از کودکان در زیر گل و لای دفن شده باشند. مقامات گفته اند که تلاش‌های برای بیرون کشیدن این کودکان از زیر گل و لای جریان دارد.

باران‌های شدید سبب بلند رفتن سطح آب در دریا‌های ایالت پنجاب پاکستان شده و مقامات ادارهٔ پاسخگویی به حالات اضطرار را مجبور کرده است تا در حالت آماده‌باش قرار داشته باشند.

این در حالی است که سال گذشته در اثر سیلاب‌های ناشی از باران‌های موسمی که یک سوم خاک این کشور زیر آب کرده بود، ۱۷۹۳ نفر جان باختند.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید یونیسف: سیلاب‌ها در پاکستان جان ۴۰۰ کودک را گرفته است

بر اساس گزارش‌ها سیلاب‌های سال گذشته همچنان ۳۰ میلیارد دالر زیان مالی در حالی به بار آورد که پاکستان با کمبود نقدینگی مواجه بوده و تلاش دارد از صندوق بین المللی پول ضمانت مالی دریافت کند.