لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب‌های ویرانگر سبب کاهش حاصلات ام در پاکستان شده است - دهقانان


دهقانان در ایالت سند پاکستان می‌گویند که تغییرات اقلیمی و سیلاب‌های ویرانگر سال گذشته که یک بر سوم آن کشور را زیر آب کرد، حاصلات باغ‌های ام آنان را به طور قابل ملاحظه کاهش داده است.

محمد مثال جلبانی، یکی از باغداران ام در سند می‌گوید که پس از باران‌های شدید سال گذشته باغ او برای چندین ماه زیر آب بود.

جلبانی گفت:‌ "این وضعیت باعث تجمع حشرات شد که گل های میوه ام را نابود کردند. تلاش کردیم آن را کنترول کنیم اما فرد متخصصی برای این کار نبود. در نتیجه‌ محصولات ام ما متاثر شد."

محمد شاه نواز، معاون شورای دهقانان در ساحهٔ آبادگر سند گفت که آب اضافی تنها دلیل این کاهش در محصولات نیست. او نیز هجوم حشرات را یکی از عوامل عمده می‌خواند که به محصولات ام آسیب وارد کرده است.

آقای نواز به خاطر این آفات طبیعی، در میزان حاصلات امسال در پاکستان ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش را پیشبینی می‌کند.

اما خدا بخش کلوار، مدیر بخش زراعت ولایت سند، می‌گوید که تولیدات ام سال جاری احتمالاً ۴۰ تا ۴۵ درصد کمتر از سال های قبل باشد.

کلوار توضیح می‌دهد که تامین آب به طور عنعنوی در زمان شگوفه کردن درختان متوقف می‌شود تا اجازه بدهد شگوفه‌ها از طریق رطوبت تدریجی به میوه اجازه رشد دهد. اما سرازیر شدن سیلاب‌ها از این کار جلوگیری کرد.

وحید احمد، سرپرست انجمن صادرکنندگان سبزیجات و میوه پاکستان، می گوید که صادرکنندگان میوه انتظار دارند که امسال ۱۲۵ هزار تن میوه ام دریافت کنند.

پاکستان میوه ام خود را عمدتاً به شرق میانه، اروپا و شمال امریکا صادر می کند.

افزون بر سیلاب‌های ویرانگر، پاکستان در سال گذشته شاهد طوفان‌ها و موج هوای گرم بود که سبب آسیب به محصولات زراعتی آن کشور شد.

XS
SM
MD
LG