ادارهٔ خدمات مخفی امریکا به ناکامی درتامین امنیت به ترمپ اذعان کرد

اداره خدمات مخفی ایالات متحده که مسوول محافظت از رییس جمهور بر حال و روسای جمهور پیشین امریکا میباشد، در گزارش تازه‌ای سوقصد ۱۳ جولای به جان دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین را تا حدی نتیجه ناکامی‌های متعدد مامورین این اداره خوانده است.

تحقیقات داخلی این اداره نشان می‌دهد که مشکلات در ارتباطات، عدم هماهنگی و اتکای بیش از حد به مسوولین امنیتی ایالتی و محلی عملکرد اداره خدمات مخفی را تحت تأثیر قرار داده بود.

رونالد رو، سرپرست ادارهٔ خدمات مخفی ایالات متحده روز جمعه ۲۰ سپتمبر (۳۰ سنبله) در واشنگتن به خبرنگاران گفت: "ما نمی‌توانیم مسوولیت‌های خود را به دیگران محول یا واگذار کنیم."

او گفت: "ادارهٔ خدمات مخفی راهنمایی یا دستورالعمل روشنی به دیگر مجریان قانون در آن محل نداده بود. برخی از اعضای تیم مقدم به درستی کار خود را انجام داده، اما خودرضایتی از سوی برخی دیگر منجر به نقض پروتوکول‌های امنیتی شد."

فردی به نام توماس متیو کروکس که ۲۰ سال سن داشت، به تاریخ ۱۳جولای از پشت بام ساختمانی در ۱۴۰ متری محل سخنرانی ترمپ در شهر بتلر ایالت پنسلوانیا، چند گلوله به سمت ترمپ فیر کرد.

در این حمله ترمپ از ناحیه گوش زخمی شد و علاوه بر آن، در این حمله یک شرکت کنندۀ این گردهمایی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

سرپرست ادارهٔ خدمات مخفی ایالات متحده گفت که با مجریان قانون محلی به ویژه در مورد این ساختمان بحث هایی صورت گرفته بود، اما برای اطمینان از تامین امنیت این تعمیر تدابیر کافی اتخاذ نشده بود.

او گفت: "ما باید مستقیم‌تر عمل می‌کردیم. این فرضیه وجود داشت که آنها (مسوولین محلی) آن را پوشش داده بودند، اما به وضوح پیگیری هایی برای اطمینان از آن انجام نشده بود."

از جمله مشکلاتی که گزارش به آنها اشاره می‌کند این است که مامورین ادارهٔ مخفی به درستی نحوهٔ ارتباطات با نیروهای امنیتی محلی را به آنها واضح نساخته بود که مانع خبر شدن مامورین ادارهٔ مخفی از وجود یک فرد مشکوک شد.

نیروهای امنیتی محلی اطلاعات حیاتی در این خصوص را در فرکانس‌های رادیویی دیگری که ادارهٔ خدمات مخفی به آن دسترسی نداشت، مخابره کرده بودند.

بر اساس این گزارش، اگر تیم محافظتی ترمپ از این مسئله آگاه می‌بودند، ممکن او را در حین جستجو برای یافتن مظنون به مکان دیگری منتقل می‌کردند.

رونالد رو به خبرنگاران گفت که پرسونل ادارهٔ خدمات مخفی مسوول این نقص‌ها، پاسخگو قرار خواهند گرفت، اما او گزارش هایی مبنی بر درخواست استعفا از برخی افراد را رد کرد.

او گفت: "این اداره یکی از قوی ترین جدول مجازات را در تمام دولت فدرال دارد و این مجازات طبق روند انضباطی ما اعمال می‌شوند."

رو همچنین گفت که از زمان سوقصد در ۱۳ جولای علیه ترمپ، ادارهٔ خدمات مخفی به دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه و کاملا هریس، معاون رییس جمهور و نامزد حزب دموکرات مانند جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده حفاظت فراهم کرده است.

اما سرپرست ادارهٔ خدمات مخفی گفت که افزایش سطوح امنیتی هزینه دارد و از قانونگذاران ایالات متحده درخواست بودجه و پرسونل بیشتر کرد.

نشر گزارش ادارهٔ خدمات مخفی کمتر از یک هفته پس از آنچه مقامات آن را دومین سوقصد آشکار علیه ترمپ توصیف کردند، منتشر شد.

اوایل هفتهٔ جاری مردی با یک اسلحهٔ شبیه کلاشینکوف در حالی به سوی کلپ ورزشی گلف دونالد ترمپ نشانه گرفته بود که ترمپ در حال بازی گلف در این ورزشگاه بود.

مقام‌های امنیتی گفته‌اند که نیروهای محافظ ترمپ به سوی این مرد گلوله‌باری کردند و فرد مسلح، پس از گلوله‌باری محافظان ترمپ، سلاح خود را به زمین گذاشت و سوار در موتر از ساحه فرار کرد، اما اندکی بعد در یک محلهٔ همجوار بازداشت شد.

مظنون بازداشت شده راین واسلی روت نام داشته، ۵۸ سال عمر دارد و باشندهٔ ایالت هاوایی است.