ملک: سازمان حفاظت از کودکان برای زلزله‌زدگان هرات کمک فراهم می‌کند

کودکان پس از زلزلهٔ مرگبار در هرات

ارشاد ملک، مسوول سازمان حفاظت از کودکان در افغانستان، می گوید که در نتیجهٔ زلزله‌های اخیر در هرات، کودکان بیشتر آسیب دیده اند و این سازمان برنامه‌های ویژه را برای کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده و به خصوص صحت روانی کودکان متضرر در نظر گرفته است.

ملک به صدای امریکا گفت که سازمان حفاظت از کودکان در همکاری با دیگر موسسات خیریه، برای حمایت از کودکان آسیب‌دیده خدماتی را فراهم می‌کند.

او گفت: "می خواهیم فضای بیشتر مناسب برای حمایت روانی از کودکان آماده کنیم و در همکاری با شرکای ما فعالیت های صحی را پیش می‌بریم تا کمک های بیشتر را به مردم در ساحات متاثرشده فراهم کنیم."

این مقام سازمان حفاظت از کودکان گفت که بحران های پی در پی و آفات طبیعی اخیر بر صحت روانی زنان و کودکان در افغانستان تاثیر منفی گذاشته است. او افزود که در حال حاضر سازمان حفاظت از کودکان و نهادهای خیریه دیگر به آسیب دیده گان زلزله در هرات، پول نقد، مواد غذایی، آب، کمپل و وسایل زمستانی توزیع کرده و در کنار آن برای افراد متاثر شده، خدمات صحی و پناه‌گاه فراهم می‌کند.

ملک ضمن یاد آوری مشکلات رسانیدن به موقع کمک ها به آسیب دیدگان به سبب خرابی راه‌ها، از همکاری مقامات محلی طالبان نیز سخن گفت. ملک گفت که مقامات طالبان به کارمندان طبقه اناث آنان اجازه داده است تا در روند رسانیدن کمک‌ها و فراهم کردن حمایت های لازم برای کودکان و زنان آسیب‌دیده یکجا با نهاد های دیگر کار کنند.

شرح کامل مصاحبه با ارشاد ملک را اینجا تماشا کنید.