امریکا قابلیت‌های دفاعی خود را در شرق میانه افزایش می‌دهد

وزارت دفاع ایالات متحده روز جمعه دوم اگست (۱۲ اسد) گفت که قابلیت‌های نظامی دفاعی بیشتر را در شرق میانه مستقر خواهد کرد تا از نیروهای امریکایی مستقر در منطقه و اسراییل دفاع کند.

سبرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع امریکا، گفت که استقرار این تجهیزات اضافی در پاسخ به تهدیدات ایران و شبه نظامیانی است که از حمایت ایران برخوردارند.

سینگ گفت: "ما از ماه اکتوبر و باردیگر در ماه اپریل نشان دادیم [که] دفاع جهانی ایالات متحده نیرومند است و این وزارتخانه توانایی استقرار در کوتاه‌مدت را برای مقابله با تهدیدات امنیت ملی در حال تحول دارد."

او افزود که وزیر دفاع امریکا اقدامات متعددی را جهت تقویت حفاظت نیروهای امریکایی در سراسر منطقه اتخاذ خواهد کرد "تا برای دفاع از اسراییل حمایت کند و اطمینان حاصل کند که ایالات متحده آماده پاسخگویی به این بحران در حال تحول است".

سینگ در مورد اینکه چه قابلیت‌ها و تجهیزات جدید به منطقه فرستاده خواهد شد، جزییات ارایه نکرد، اما پنتاگون در یک بیانیهٔ جداگانه گفت که تجهیزات جدید شامل طیاره‌ها و کشتی‌های جنگی خواهد بود.

سینگ افزود که تعهد به قابلیت‌های دفاعی بیشتر در منطقه از گفتگوهای شب گذشته بین رییس جمهور جو بایدن و بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، ناشی می‌شود.

قصر سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن پنج‌شنبه شب با نتنیاهو گفتگو کرده و بر تعهد خود به امنیت اسراییل در برابر تمامی تهدیدات از سوی ایران، از جمله گروه‌های تروریستی نیابتی مانند حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها تأکید کرده است.

پس از کشته شدن اسماعیل هنیه،‌ رهبر سیاسی گروه حماس، در تهران به روز چهارشنبه و کشته شدن یک فرمانده ارشد حزب‌الله در روز سه شنبه در حملۀ اسراییل به حومه بیروت، پایتخت لبنان، خطر گسترش درگیری میان اسراییل، ایران، و نیروهای نیابتی آن در منطقه افزایش یافته است.