بریتانیا شرکت‌های ایرانی و خارجی حامی روسیه را تحریم کرد

بریتانیا یک شرکت ایرانی تولید طیاره‌های بی‌سرنشین و چند شرکت خارجی را به دلیل تامین تسلیحات و ملحقات مورد نیاز روسیه برای استفاده علیه اوکراین تحریم کرد.

در بیانیه وزارت خارجهٔ بریتانیا آمده است که اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی که در تحقیق، توسعه، و تولید طیاره‌های بی‌سرنشین برای سپاه پاسداران نقش داشته‌اند، تحریم شده‌اند.

شرکت ایرانی "پراور پارس" و هفت نفر از مدیران آن که قبلاً در ماه فبروری تحت تحریم‌های امریکا قرار گرفته بودند، و نیز دو شرکت ترکی "ترک یونیون" و "آزو انترنشنل" که صادرکننده مایکروالکترونیک استند، از جمله اشخاص و شرکت‌هایی اند که توسط بریتانیا تحریم شده‌اند.

بریتانیا، امریکا، و اتحادیه اروپا از فبروری گذشته مجموعه‌ای از تحریم‌ها را برای مجازات روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین، که مسکو آن را عملیات نظامی ویژه نام گذاشته است، اعمال کرده‌اند.

دولت بریتانیا، در همین راستا ۲۵ تحریم جدید را علیه چندین فرد و شرکت در ایران، ترکیه، بلاروس، سلواکیا، سویس، امارات، و همچنین روسیه وضع کرده است.

جیمز کلورلی، وزیر خارجهٔ بریتانیا، این تحریم‌ها را "تاریخی" توصیف کرد و گفت که ذخایر سلاح روسیه را تضعیف خواهد کرد و زنجیره‌های تامین تسلیحات را که حامی سیستم دفاعی پوتین است در هم خواهد شکست.

این تحریم‌ها نهادهای بریتانیایی را از ارایه خدمات به تحریم‌شدگان منع می‌کند و همچنین دارایی‌هایی آنان را در بریتانیا منجمد می‌کند.

دولت بریتانیا که از آغاز جنگ در اوکراین بیش از ۱۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است می‌گوید که تازه‌ترین دور تحریم‌ها "بزرگترین اقدام" علیه تامین‌کنندگان نظامی در کشورهای سوم است.